Vlada je jučer razriješila dužnosti Zdravka Livakovića, sada bivšeg državnog tajnika za infrastrukturu, inače glavnog operativca i najbližeg suradnika ministra prometa Božidara Kalmete.
U tijeku konzultacije
Livaković je sam dan prije podnio ostavku i zatražio razrješenje pravdajući se obiteljskim razlozima, odnosno željom da se vrati u Zadar gdje mu živi 15-godišnji sin te bolesni roditelji. Ministar Kalmeta pak ni jučer nije bio voljan odgovarati na pitanja o Livakovićevoj ostavci, nego je preko glasnogovornice poručio da su u tijeku konzultacije za odabir Livakovićeva nasljednika u Ministarstvu prometa te da će javnost o toj osobi biti na vrijeme obaviještena.
Iako su u pozadini Livakovićeve ostavke afere koje su nedavno izbile u HAC-u, gdje je on bio predsjednik Nadzornog odbora, koje k tome istražuje policija, članovi uprave te tvrtke ne kane podnijeti ostavke.
– On je ostavku podnio iz privatnih razloga, a ne zbog afera – poručio je Jurica Prskalo, šef HAC-a. Podsjetimo, policija istražuje skupo bojenje tunela Mala Kapela i Sv. Rok, koje je HAC Skladgradnji platio 43 milijuna kuna, kupovanje luksuznih automobila preko izvođača radova, prodaju trafostanica HEP-u...
Livaković je pak jučer ustvrdio kako je njegov rad imao rezultata, ali u Hrvatskoj je, kaže, glavna zvijezda lupeški sindikalac koji optužuje, a istovremeno ne dolazi na posao.
– Ja ne valjam – zaključio je Livaković još jednom ponovivši kako su razlozi njegova odlaska isključivo obiteljski.
Iako ga nije imenovao, bivši državni tajnik Livaković mislio je na Mijata Stanića, predsjednika Nezavisnog cestarskog sindikata, koji je upozorio na afere u HAC-u.
Neopravdanih 120 sati
Prema izvješću unutarnje kontrole te tvrtke, u kojoj je Stanić zaposlen, ispada da je s radnog mjesta voditelja tehničke jedinice naplate cestarine neopravdano izostao 120 sati. Stanić se do zaključenja ovog broja nije odazivao na naše pozive.
Livaković ima kuću i dva veća stana
Zdravko Livaković državnim je tajnikom u Ministarstvu prometa postao odmah nakon dolaska Božidara Kalmete na ministarsku poziciju u Vladi RH. Prije toga deset su godina zajedno bili izvršna vlast u zadarskom poglavarstvu. Iako nije član HDZ-a, što su mu lokalni HDZ-ovci zamjerali i htjeli ga svojevremeno i smijeniti, od početka karijere u izvršnoj zadarskoj gradskoj vlasti Livaković je bio Kalmetina desna ruka, odnosno imao je najdulji staž poglavara, i to zaduženog za graditeljstvo.
U Zadru je Livaković bio glavni čovjek za brojne investicije među kojima je najpoznatiji projekt izgradnje dvorane i bazena u sportskom centru Višnjik.
U Kalmetinu je ministarstvu pak u šest godina kao državni tajnik vodio projekte gradnje autocesta, kao i najvažniji zadarski projekt izgradnju luke Gaženice vrijedne 220 milijuna eura. Livaković je, prema objavljenoj imovinskoj kartici, vlasnik kuće u Zadru veličine 275 četvornih metara za koju ne navodi cijenu, vlasnik je i pokretnina vrijednih 45.000 eura, a od kraja 2006. godine vlasnik je i stana veličine 125 kvadrata vrijednog 207.000 eura, za koji plaća kredit. Ima i stan u predjelu Arbanasi u zgradi u kojoj samo ulaz dalje stan navodno ima i ministar Kalmeta. Livakovića i Kalmetu za, kako je tvrdio, nezakonito uvećanje cijene izgradnje ceste od Gaženice do čvorišta autoceste Zadar 2, prozivao je Ivica Pančić (SDP).
ma boli njega briga, majstor si je nagrabio koliko mu je bilo potrebno (zasad) . nama je ovo spektakularna vijest, njemu je to dobro obavljen posao :)