2500 ljudi bilo uključeno

Martina Bienenfeld otkriva kako se stvarao pobjednički zagrebački Advent

12.12.2015., Zagreb - Martina Bienenfeld, direktorica Turisticke zajednice grada Zagreba.  Photo: Goran Jakus/PIXSELL
Foto: Goran Jakuš/Pixsell
1/8
29.12.2015.
u 19:15

Advent u Zagrebu bilježi rekorde iz dana u dan. Nedavno je proglašen najboljom božićnom destinacijom u Europi. Ugođaj u hrvatskoj metropoli hvale i strani mediji, a posjetitelja je sve više

Advent u Zagrebu bilježi rekorde iz dana u dan. Najveća manifestacija u glavnom gradu, ali i šire, okuplja 2500 sudionika. Nedavno je proglašen i najboljom božićnom destinacijom u Europi, a posjetitelji samo pristižu. Preliminarne brojke za prvih 12 dana prosinca – 20 posto više dolazaka i 19 posto više noćenja. Što znači će do kraja manifestacije, odnosno do 10. siječnja, gradom proći više od 56.000 posjetitelja i 100.000 noćenja, koliko je ostvareno lani. Nedavno je Zagreb prvi put u povijesti zabilježio i milijunti dolazak. Visoke brojke nisu slučajnost. Iza njih stoji dobro osmišljena marketinška strategija, izlaganje na turističkim sajmovima diljem svijeta, ali i – jedna žena. Direktorica Turističke zajednice grada Zagreba Martina Bienenfeld na to je mjesto stupila lani. Cijeli život radila je na poslovima vezanima uz turizam, a na temi međunarodnog turizma je i magistrirala na poslijediplomskom studiju. Na mjesto direktorice došla je s mjesta voditeljice Odjela za turizam pri Gradu Zagrebu.

Kako ste proslavili naslov europskog prvaka u Adventu?

Još uvijek slavimo i iznimno smo ponosni i sretni da je Zagreb pobjednik ovogodišnjeg izbora za najbolju božićnu destinaciju u Europi. Ukupno su glasale 101.703 osobe iz 176 država svijeta, od čega je Zagreb dobio gotovo 30.000 glasova (29.901). Posebno treba istaknuti da je ovom pobjedom naš grad dobio titulu najljepše europske adventske destinacije za cijelu 2016. godinu što će nam biti dodatni motiv da sljedeće godine Advent u Zagrebu bude još ljepši i bolji. Zahvaljujem svima koji su glasali za naš Zagreb i pomogli mu tako da osvoji mjesto koje zaslužuje! Ovo je svakako jedan od najljepših poklona koji je Zagreb mogao dobiti za Božić.

Što je najviše pridonijelo uspjehu, klizalište, razmještaj na više lokacija ili nešto treće?

Jedan od ključnih elemenata u uspjehu Adventa u Zagrebu je podrška naših sugrađana koji stvaraju toplu i domaću atmosferu, prenoseći nesebično duh Zagreba koji čini tu razliku i daje osjećaj grada. Advent u Zagrebu sigurno je jedan od naših najjačih turističkih aduta, a njegova organizacija vrlo je zahtjevan i minuciozan posao, u sinergiji relevantnih gradskih tijela i ureda, Koncertne direkcije Zagreb i Turističke zajednice grada Zagreba te je iz godine u godinu bogatiji. Uspjehu je svakako pridonijela zajednička suradnja s Društvom arhitekata Zagreba, HNK-om, Galerijom Klovićevi dvori i ostalim kulturnim institucijama koje su omogućile da se Advent održava na više razina.

S obzirom na zahtjevnu organizaciju i uključenih 2500 ljudi u manifestaciju, kada obično počnu pripreme za Advent?

Pripreme za Advent počinju dok je većina naših sugrađana negdje na moru, tj. u ljetnim mjesecima. Štoviše, prijave za same manifestacije zaprimamo godinu dana unaprijed, a rezultat takvog predanog rada nije izostao i Zagreb nam postaje prepoznatljiv kao osobito atraktivan i ugodan grad te kao mjesto odličnog provoda u vrijeme adventa i novogodišnjih blagdana.

Koje su po vama prednosti života u Zagrebu, u usporedbi s drugim gradovima?

Zagreb je grad po mjeri čovjeka, on vam pruža maksimalnu ugodnost i sigurnost uz mnoštvo povijesnih, kulturnih i turističkih atrakcija, a sve uz toplu dobrodošlicu domaćina. Osim toga, imamo fantastičan spoj srednjoeuropskog grada i mediteranskog načina života – živimo taj zgodan zagrebački šušur, osobit i jedinstven jer nismo tik uz more, međutim, utjecaj je prisutan na najljepši mogući način!

Možete li izdvojiti kakvu anegdotu ili komentar turista koji vas se posebno dojmio?

Jedna od najdražih anegdota je ta kako su gosti iz SAD-a na svom putovanju u Zagreb "otkrili" ručno rađene cipele. Naime, šetajući gradom vidjeli su nekoliko obrta naših vrijednih obućara i zastali su kod jednoga te su se toliko oduševili kvalitetom, ali i cijenom ručno rađenih cipela, da su prilikom odlaska iz Zagreba naručili jedan par. Zatim su nastavili svoje putovanje po Hrvatskoj i po povratku, nakon desetak dana, preuzeli su nove cipele, ručno rađene po mjeri. Toliko su bili impresionirani ljubaznošću, poslovnošću i stručnošću naših obrtnika da su nam se druge godine, prilikom našeg nastupa na jednom od najjačih turističkih sajmova u New Yorku, došli javiti, govoreći kako takvo što nikada nisu doživjeli na svim svojim putovanjima te da su svim svojim prijateljima i obitelji preporučili Zagreb i Hrvatsku kao "must see" destinaciju.

Što smatrate najkvalitetnijim sadržajem turističke ponude grada?

Kada govorimo o Zagrebu, jasno je da je to odredište u kojem ne možemo govoriti o klasičnoj sezoni, kao što to govorimo kada je riječ o našim morskim destinacijama. "Sezona" u Zagrebu traje 365 dana u godini i svaki mjesec naš grad svojim gostima nudi razne manifestacije i događanja. Radujem se što je zagrebačka turistička ponuda sve bogatija, i to ne samo novim smještajnim kapacitetima i restoranima već i događanjima koja stvaraju dodatni sadržaj. Početak godine tradicionalno "otvaramo" Snježnom kraljicom, a nastavljamo preko Noći muzeja, Choco festa i raznih gastrofestivala. Nakon Uskrsa i uskrsnih događanja krećemo s našim Zagrebačkim vremeplovom koji TZGZ organizira već osmu godinu zaredom, a traje gotovo šest mjeseci, i to svaki vikend (od travnja do listopada). Projekt objedinjuje čak deset događanja, koje svako na svoj način pokazuje zagrebačku prošlost i običaje. U svibnju nam dolazi Markov sajam, Ljeto na Štrosu, a potom su tu brojna događanja u ljetnim mjesecima poput Cest is d'besta, Dvorišta, INmusic festivala i Vintage Zagreb festivala. Jesen nam prolazi u znaku Martinja u Zagrebu, Zagreb film festivala i Bundekfesta te, na kraju, dolazimo do najljepšeg dijela u godini i našeg popularnog Adventa u Zagrebu. Ovdje, dakako, nisam nabrojala ni 1/10 svih događanja i svega što naš grad i naši sugrađani marljivo pripremaju i nude posjetiteljima, a osim toga Zagreb se svake godine može pohvaliti gostovanjem nekoliko svjetskih zvijezda. Ulaskom u Europsku uniju omogućeno nam je da dobijemo još više na prepoznatljivosti u europskim razmjerima, ali i šire. Naši su gosti oduševljeni Zagrebom, pogotovo oni koji dolaze prvi put. Zaista su zadovoljni činjenicom da je Zagreb grad ugodan za boravak, ni prevelik ni premalen, baš "po mjeri". Naše goste posebno veseli spoj multikulturalnosti, mediteranskog i srednjoeuropskog utjecaja i njihovo prožimanje.

Gdje vidite Zagreb za deset godina?

Gradimo Zagreb kao destinaciju ugođaja, lijepih osjećaja, doživljajne atmosfere te dugotrajnih sjećanja. Moram naglasiti da Turistička zajednica grada Zagreba djeluje sukladno Operativnom marketinškom planu turizma grada Zagreba za razdoblje 2011. – 2016. kojim je stvoren okvir razvoja destinacije i strateške preporuke, a u planu nam je izrada strateških dokumenata za buduće razdoblje o čemu ću moći konkretno govoriti kada za to dođe vrijeme. Vjerujem da će turistički potencijal grada biti još više iskorišten, nakon realizacije velikih infrastrukturnih projekata poput novog terminala Zračne luke Zagreb i gradnje kongresnog centra. U okviru svojih mogućnosti, TZGZ će se i dalje truditi što više promovirati Zagreb te obogatiti turističku ponudu, a u tom smislu posebno ćemo poticati razvoj turističkih atrakcija i događanja te turističke infrastrukture, kako bismo još više unaprijedili stečenu poziciju.

Zagreb nema "jake" suvenire kao što ih imaju ostale turističke destinacije...

Ponuda suvenira u suvenirnicama još se uvijek profilira te sami vlasnici traže svoju nišu, osluškujući potrebe poslovnih i odmorišnih posjetitelja. Raduje nas što je ponuda iz godine u godinu bolja te što su naši sugrađani prepoznali važnost turizma, nove trendove te da svojim originalnim idejama i raznovrsnom ponudom obogaćuju zagrebačku turističku, ali i gospodarsku scenu. Posebno nas vesele novi zagrebački suveniri kao npr. Notes of Zagreb i sjajni dućani koji nude unikatni hrvatski i zagrebački dizajn.

Ima li kakvih pomaka u razvitka kongresnog turizma i gradnji kongresne dvorane?

Zagreb već jest atraktivna kongresna destinacija, što dokazuju brojni održani skupovi različitih asocijacija i organizacija, a mi u suradnji s turističkom industrijom činimo maksimalne napore kako bismo ga predstavili na međunarodnom tržištu. Kako bi Zagreb postao još atraktivniji potencijalnim organizatorima, potrebno je, osim promotivnih aktivnosti, zadovoljiti još neke ključne elemente. Prije svega riječ je o dostupnosti, koja je iz godine u godinu sve bolja, sa sve većim brojem izravnih aviolinija, a u tom smislu će svakako velik doprinos dati gradnja novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb krajem 2016. Nadamo se da će u dogledno vrijeme biti sagrađen i multifunkcionalni kongresni centar koji će Zagrebu omogućiti kandidiranje za velike kongrese međunarodnih asocijacija, čije održavanje, osim izravne koristi, donosi ugled i prestiž, utječući pozitivno na imidž kongresne destinacije, privlačeći tako i brojna druga, manja događanja. Svakako treba spomenuti važnost porasta gospodarskih aktivnosti, kao i aktivnosti akademske i znanstvene zajednice koje su nezaobilazan element atraktivnosti kongresne i poslovne destinacije.

Trpi li vam privatni život zbog posla? Kako vaša obitelj gleda na vašu karijeru?

Obitelj mi pruža veliku podršku i trudim se poslijepodnevne sate provesti s njima.

Koji su vas putovi doveli baš do turizma?

Od mladosti me prati turizam te sam, zahvaljujući njemu, daleko pomaknula granice svojih horizonata, proputovala svijet i... zaljubila se u turizam od samih početaka.

>> Advent u Zagrebu: 'Ono što ne smijemo propustiti tek dolazi'

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije