više od 5300 hotela

Michelin nakon restorana uvodi ocjenjivanje hotela, oznaka – ključ

Roses Nicolas/ABACA/ABACA
13.01.2024.
u 21:14

Najpoznatiji svjetski vodič prve će ključeve podijeliti već za koji mjesec. "Zvjezdice restoranima podigle su gastro scenu, vjerujem da će tako biti i s hotelima", kaže Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge malih i obiteljskih hotela

Najpoznatiji svjetski gastro vodič, slavni Michelin, ulazi i u svijet hotela. Od ove godine počinje ocjenjivati smještajne objekte koji nude "iznimna hotelska i putnička iskustva". No, simbol vrhunske kvalitete u hotelskoj industriji, za razliku od restorana, neće biti zvjezdica, već ključ. Još nema informacija hoće li to biti samo jedan ili i dva, tri ključa, ali iz Michelina najavljuju da će prvi ključevi biti dodijeljeni već tijekom prve polovice ove godine.

Okvirni kriteriji su objavljeni, kandidati za Michelinov ključ su posebnost hotela, ali s lokalnim karakterom, izvrsna arhitektura i dizajna interijera, udobnost s vrhunskim servisom te dosljednost u u cjenovnoj politici i, dakako, vrijednost za novac. U Michelinovoj bazi je već više od 5300 hotela u 120 zemalja, čime je dobrim dijelom napravljena i svojevrsna predselekcija, a svi su dostupni za rezervaciju i putem Michelinove web-stranice. Vodič u vlasništvu francuskog proizvođača guma preuzeo je, naime, još prije nekoliko godina web-stranicu za rezervaciju boutique i luksuznih hotela Tablet Hotels.

VEZANI ČLANCI:

Inspektori na terenu

– Michelinov ključ bit će jasna, pouzdana indikacija za putnike. Kao što Michelinova zvjezdica odlikuje restorane na vrhuncu gastroumjetnosti, Michelinov ključ prepoznaje najiznimnije hotele diljem svijeta, ali i timski rad predanih i entuzijastičnih profesionalaca u turističkoj djelatnosti – kazao je, najavljujući Michelinov iskorak u svijet hotelske industrije krajem prošle godine u Parizu, Gwendal Poullennec, međunarodni direktor Michelin vodiča, koji poručuje kako će Michelinov vodič u industriji preplavljenoj pitanjima o pouzdanosti preporuka nuditi stručno mišljenje.

Anonimni Michelinovi inspektori koji ocjenjuju hotele već su uvelike na terenu. Kao, uostalom, i oni koji ocjenjuju restorane. Cijelom ocjenjivačkom sustavu Michelina na vjerodostojnosti daje činjenica da se njihovi inspektori, za razliku od nekih drugih ocjenjivačkih projekata, ponašaju i svoje račune podmiruju kao da su "obični" gosti. Drugim riječima, ne smije biti nikakve komercijalne pristranosti. Inače, po jednu Michelinovu zvjezdicu kod nas već nosi jedanaest restorana (plus tri koja nose zelenu zvjezdicu), a u prvoj polovici godini bit će objavljena nova lista za 2024. Jedna Michelinova zvjezdica znači, pritom, da je restoran vrlo dobar, vrijedan zaustavljanja.

Dvije zvjezdice označuju restoran s odličnim kuhanjem, vrijedan skretanja s puta, a tri zvjezdice – iznimnu kuhinju, vrijednu posebnog putovanja. Jesu li, pak, sada pod povećalom Michelinovih inspektora uz restorane i neki hrvatski hoteli, zasad nema informacija. No, u hrvatskim hotelima se posljednjih godina odigrao veliki skok u kvaliteti, mnogi po svim hotelijerskim parametrima konkuriraju svjetskoj klasi i samo je pitanje trenutka kad će se neki naći i u vidokrugu Michelinovih inspektora. Ako, uostalom, već i nije. Predstavnici domaće hotelijerske branše i udruga koje okupljaju ponajveće hrvatske hotelske kompanije zasad nemaju komentara na novosti koje stižu iz Michelina, ali predsjednik Nacionalne udruge malih i obiteljskih hotela Šime Klarić ima što reći.

Povratak počecima

– Sve što promovira Michelinov vodič u marketinškom smislu i jednom tržišnom segmentu vrlo je važno. I sami smo se uvjerili koliko zvjezdica u gastronomiji stvara trendove i diže standarde jer se prema tome ravnaju i oni koji ne zadovoljavaju visoke Michelinove standarde. Uvjeren sam da će i Michelinovi ključeve i u našem hotelijerstvu utjecati na sličan način. Malo hotelijerstvo u Hrvatskoj se već uvelike profiliralo kao premium proizvod, inzistira se na održivom, zelenom hotelijerstvu, koje podrazumijeva kružnu ekonomiju u lokalnoj zajednici, poslovanje bez štetnih kemikalija, zelenoj nabavi, štedljiv pristup potrošnji energije, održivu gastronomiju... Naši gosti to prepoznaju, a nadam se da su takve stvari ugrađene i u kriterije za Michelinov ključ – kaže Klarić.

– Kako god, Michelinova oznaka ima težinu, s restoranima koji su dobili zvjezdice naša gastronomija dobila je novi nivo, a vjerujem da će tako biti i s hotelima.Uvjeren sam da će naši hoteli naći mjesto u Michelinovu vodiču, i to kako mali, tako i veliki – veli Klarić.Inače, zanimljivo je da je Michelinov iskorak u svijet hotela i svojevrsni povratak svojim počecima. Vodič je, naime, kad je prije više od sto godina pokrenut pružao praktične savjete prvim motoriziranim putnicima uključujući smještaj.

VIDEO Zagreb: Životinjama u zoološkom vrtu podijeljena božićna drvca

 

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije