Novi most preko Save kod Stare Gradiške uskoro će povezati dvije obale. Još nekoliko tjedana dijeli nas do trenutka kada će čelična konstrukcija mosta biti spojena, što će ujedno biti i kraj najtežeg dijela radova na tom objektu.
Kada bude gotov, most će biti dug 426 i širok 22,5 metara. Imat će četiri traka, po dva u svakom smjeru. Svaki trak bit će širok 3,75 metara. Minimalna širina plovnog gabarita ispod mosta je 91 metar. Nosiva čelična konstrukcija mosta teži 4650 tona. Gradnja mosta trebala bi potpuno biti završena u svibnju iduće godine, a procjenjuje se da će njime za desetak godina prelaziti oko 28 tisuća vozila dnevno.
Projekt je vrijedan 19,5 milijuna eura bez PDV-a, a zajednički ga financiraju Bosna i Hercegovina (59 posto) i Hrvatska (41 posto ukupnog iznosa). Radovi koje izvodi Zajednica poslovnih subjekata: Integral inženjering, Đuro Đaković montaža i Zagreb montaža teku planiranom dinamikom.
Brza cesta do Okučana
– Trenutačno se ugrađuju elementi segmenta 15, tzv. upasni komadi kojima će rasponska konstrukcija mosta biti spojena u središnjem dijelu raspona. Nakon toga, uz pomoć hidrauličnih preša rasponska konstrukcija će se dotjerati u takav položaj da se prvi i zadnji segment, koji sada stoje na privremenim osloncima, mogu spojiti s ostalom konstrukcijom. Očekuje se da će rasponska konstrukcija mosta biti potpuno spojena potkraj listopada ove godine – izvijestila je Tamara Pajić iz Ureda za odnose s javnošću Hrvatskih cesta.
Nakon sklapanja ugovora o nadzoru radova, u vrlo kratkom vremenu trebala bi početi i druga faza, gradnja brze ceste od novog mosta do Okučana. Zbog mogućnosti povezivanja na autocestu A3, trenutačno je prioritet gradnja brze ceste duljine 4,1 km kojom bi se most kada bude završen mogao odmah pustiti u funkciju. Projektnom dokumentacijom predviđeno je spajanje druge faze na postojeću državnu cestu južno od mjesta Novi Varoš, dok je trećom fazom predviđen spoj brze ceste na postojeće naplatne kućice izlaza Okučani.
– Gradnja druge faze brze ceste Okučani – granica BiH ugovorena je s tvrtkom Integral inženjering iz Laktaša, a vrijednost radova je 286 milijuna kuna bez PDV-a. Iako je izvođenje radova već ugovoreno, moramo reći da je i potreba i obveza investitora osigurati nadzor nad izvođenjem radova. Postupak javne nabave za usluge nadzora je u tijeku, a zbog uložene žalbe potrebno je pričekati rješenje mjerodavnog tijela – objasnili su iz Hrvatskih cesta.
Veza prema Jadranu
Gradnja tog mosta tek je prvi dio velikog projekta u čijoj je drugoj fazi realizacije predviđena i gradnja brze ceste od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH, koja osim za Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu ima i europski značaj. Na taj način bit će spojen koridor E661 koji povezuje Split s Banjom Lukom i Balatonom u Mađarskoj i transverzalnna je veza Srednje Europe i Jadranskog mora.
Zbog prometne i gospodarske važnosti taj je cestovni smjer uvršten u treću skupinu prioriteta u mreži prema strategiji prometnog razvitka.
>> VIDEO Djevojčica (8) koja je nestala u Njemačkoj nakon godinu dana pronađena u Hrvatskoj
Bravo za naše pregovarače. Mi za most i priključnu cestu plaćamo 346 mil. kuna bez PDV-a, a Bosanci 86 milijuna. A projekt je u strateškom interesu BiH. I još koliko sada čitam priključna cesta Okučani - most neće biti autoo cesta s naplatom cestarine (kao što je ranije planirano), nego brza cesta. Na taj način nećemo ništa zaraditi, već ćemo i održavanje plaćati iz proračuna.