Zbog toga što je obvezno osiguranje od automobilske odgovornosti najjeftinije u Daruvaru, u prvih pet mjeseci 2012. u tom je gradu registrirano 731 osobno vozilo, čak 624 više nego godinu prije, i četiri puta više teretnih i radnih vozila nego u cijeloj 2011. Za popularnost oznake “DA” na vozilu zaslužne su leasing-kuće koje daruvarskim tablicama kupcima štede od 800 do 1000 kuna, ovisno o snazi vozila.
Bitno je ime vlasnika
Za razliku od fizičkih osoba, koje moraju imati prebivalište u mjestu čiju oznaku dobiva njihovo vozilo, leasing-kućama dovoljna je podružnica registrirana u mjestu zone niskog rizika da bi njihovi klijenti mogli uživati jeftinije osiguranje.
– Bitno je ime vlasnika u knjižici vozila. Ako je posrijedi leasing-kuća s podružnicom u gradu nižeg rizika, posao je pravno čist – potvrdio nam je i Hrvoje Pauković, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje. Budući da vozila osigurana u niskorizičnim zonama korisnici leasinga voze po cijeloj Hrvatskoj, pa i inozemstvu, jer su najčešće posrijedi prijevozničke i rent-a-car tvrtke, ova se “navada” kosi s temeljnim pretpostavkama osiguranja – da se ono što je rizičnije više plaća.
Protiv smisla, ali po zakonu
Nepravda se nanosi i stanovnicima “rizičnih” gradova koji su mnogo manje na cesti od autoprijevoznika.
– Istina, protivno je smislu, ali nije protuzakonito – slaže se Pauković koji, pak, ističe da ni HUO ni Hanfa ne utječu na cijene – one su ekskluzivitet osiguravatelja, premda ih Hanfa mora odobriti. Bilo je, otkriva, pritisaka prijevoznika na osiguravatelje, kako bi ukinuli zone, no jedinstvena zona zasigurno ne bi bila i najjeftinija, prije će biti – najskuplja. No, dok je stanje ovakvo, ne iznenađuje podatak da je od kraja 2010. broj vozila osiguranih u Daruvaru porastao sa 6915 na 7851, a broj teretnjaka sa 645 na 1062.
KR je skupa koliko i ZG tako da tu nema ništa. Svejedno, zone nemaju smisla. Vozač je vozač, vozio on u Zagrebu ili Daruvaru. Još jedna ozakonjena nejednakost građana.