turistički vodiči

Na području Bjelovara rade tek nekoliko dana u cijeloj godini

'17.08.2010., Bjelovar - Bjelovarske turisticke destinacije godisnje posjete tek nekolicina organiziranih skupina turista Photo: Damir Spehar/PIXSELL'
'Damir Spehar/PIXSELL'
18.08.2010.
u 07:15

U novoosnovanoj Udruzi turističkih vodiča BBŽ-a trenutačno ne razmišljaju o zaradama nego isključivo o kvalitetnoj prezentaciji domaćih destinacija.

Za posao turističkog vodiča većina će građana ne razmišljajući previše reći da je zanimljiv, dinamičan i solidno plaćen. No, takva ocjena je tek djelomično točna jer se odnosi samo na one koji rade na turistički razvijenim područjima. Biti vodič na bjelovarskom području znači raditi tek nekoliko dana u godini, potvrdila nam je to Tanja Atlija, certificirani vodič od 2005.

Učenici najčešći gosti

- Što se Bjelovara tiče, to su doista tek tri ili četiri grupe godišnje, i to su uglavnom učenici i umirovljenici koji dolaze na jednodnevne izlete - ističe T. Atlija, dodajući da za sat ili dva vođenja prema cjeniku u neto iznosu dobije tek 150 kuna.

Posreći li joj se da grupa treba pratitelja na cijeli dan, može računati na iznos od 350 kuna. Nešto više posla za vodiče ima na području Daruvara, koji je u odnosu na Bjelovar ipak turistički razvijeniji, no ni tamo to nije posao od kojeg bi čovjek mogao živjeti.

Zarada nije prioritet

Čemu se u takvim okolnostima uopće mogu nadati vodiči koji su nedavno uspješno završili tečaj, pitali smo Tomislava Cuga, predsjednika novoosnovane Udruge turističkih vodiča BBŽ-a, koji je i sam bio polaznik tog tečaja.

- Iako je većinu privukla mogućnost dodatnog prihoda, jasno je da u ovom trenutku zarada ne može biti u prvom planu i zato si je udruga kao primarni cilj i zacrtala povezivanje sa svim subjektima koji mogu pridonijeti razvoju turizma - tvrdi Cug i dodaje da je kvalitetna prezentacija jedino što ih zanima. Svjesni su, kaže, da je turizam na ovom području još u povojima, te je zato i važno svakom gostu predstaviti se u što boljem svjetlu jer je usmena predaja, iako spora, ipak najbolja reklama. Najvažnije je da predstavljanje destinacija obavljaju stručno osposobljene osobe, a ne one priučene koje su same sebe promovirale u vodiče - kaže T. Cug. Koliko smo turistički razvijeno područje, jasno govori i to da tek jedna od sedam turističkih agencija iz županije uz odvođenje naših građana na druge destinacije, radi i na dovođenju gostiju. Istina, riječ je osnovnoškolcima koji dolaze na jednodnevne izlete u velikogrđevački Lovrakov centar i usluge vodiča rijetko koriste.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije