MENTORSTVO

Najuspješniji stvaraju balans privatnog i poslovnog života

storyeditor/2023-02-09/viktorija.jpg
Foto: Privatni arhiv
10.02.2023.
u 08:45

Mentorica Viktorija Zadro Huml regionalna je direktorica globalne biofarmaceutske kompanije Takeda za Hrvatsku

Nakon školovanja i rada u Kanadi, gdje je karijeru započela u kliničkim ispitivanjima generičkih lijekova, Viktorija Zadro Huml vratila se u Hrvatsku i danas je regionalna direktorica globalne biofarmaceutske kompanije Takeda za Hrvatsku, Sloveniju te Bosnu i Hercegovinu. Ove je godine po drugi put prihvatila ulogu mentorice u projektu "Mentorstvo kao oblik networkinga među ženama" u organizaciji Večernjeg lista i časopisa Zaposlena u kojem će svoje poslovno iskustvo podijeliti s kandidatkinjom željnom usavršavanja i napretka u karijeri.

Što je bio vaš motiv da u ovom projektu drugi put preuzmete mentorsku ulogu?

Mislim da sam kroz dosadašnje životno i radno iskustvo došla do određenih spoznaja i razvila vještine putem kojih mogu pomoći drugoj osobi u osobnom razvoju i razvoju karijere. Lijep je osjećaj nekome pomoći, a to i mene motivira da se više educiram i razvijam. Mislim da će mi ovaj program pomoći da bolje razumijem s čim se danas mlade žene nose kada ulaze na tržište rada ili što ih motivira. To će mi pomoći da bolje vodim poslovanje unutar svoje tvrtke i kreiram nove mogućnosti za razvoj zaposlenika ili jednostavno uklonim prepreke na putu do uspjeha za mlade, sposobne ljude koji žele napredovati.

Koliko je mentorstvo važno u profesionalnom putu razvoja mladih zaposlenica?

Mentorstvo može ubrzati proces napredovanja i razvoja mladih zaposlenica. Uz postojeće vještine i znanja te posložen plan razvoja, mentor služi kao vodič i savjetnik koji kroz razne tehnike pomaže u rješavanju nedoumica i izazova. Mentorica treba voditi mentijku u pronalaženju individualiziranih rješenja koja su primjerena okruženju, situaciji i trenutačnom kapacitetu osobe.

Koje su to kvalitete uz znanje koje moraju krasiti osobu koja tek počinje razvijati svoju poslovnu karijeru?

Volja za radom na sebi, spremnost na izazove, želja za učenjem, požrtvovnost i znatiželja. Osoba na početku karijere mora biti spremna uložiti trud te dosta raditi na razvoju kako poslovne karijere tako i sebe kao osobe. Otvorenost prema povratnim informacijama od kolega i drugih ljudi iz radnog i privatnog okruženja više je nego dobrodošla.

Umreženost s ljudima važan je preduvjet u poslovnom svijetu. Ipak postoje granice s kojim i kakvim ljudima želite surađivati?

Granice postavljam prema vlastitom moralnom kompasu i vrijednostima. Važno je pravilno i jasno te granice i komunicirati svojoj okolini.

Danas među mladima prevladava mišljenje da moraju otići u inozemstvo da bi ostvarili karijeru. Je li to tako?

U globalnim korporacijama kao što je Takeda karijera se jako lijepo može razviti i realizirati u Hrvatskoj. Takeda je najveća i najstarija japanska farmaceutska tvrtka s tradicijom duljom od 240 godina. Jedna je od vodećih globalnih biofarmaceutskih tvrtki u svijetu s nešto više od četrdeset tisuća zaposlenika. Lokalno zapošljavamo 30-ak ljudi od kojih je gotovo 50% zaduženo za razne aspekte poslovanja u regiji, imaju odgovornost od poslovanja u Hrvatskoj, Sloveniji, BiH do vođenja poslovanja u 14 zemalja Istočne Europe. Imamo zaposlenicu koja obnaša globalnu funkciju a da ne napušta granice Hrvatske. Za razvoj zaposlenika i učenje Takeda nudi brojne programe koji uključuju mentorstvo i coaching. Briga o dobrobiti i razvoju zaposlenika nisu vezani uz granice jedne države. Tako je Takeda globalno prepoznata kao "Top Employer" u 2023., a lokalno smo dobili priznanje "Poslodavac prijatelj obitelji" za 2020. i 2022. godinu.

Što je po vama ključni motiv po kojem bi mladi trebali birati svoj profesionalni put?

Ključno je poznavanje sebe te uparivanje ambicije, trenutne sposobnosti te koliko je netko spreman uložiti truda i žrtve. Rijetko tko zna što točno želi biti za pet godina ili koje točno radno mjesto i poslovni cilj koji želi ostvariti. Treba biti prisutan, posvećen radu i razvoju karijere da bi se prepoznalo priliku. Postoji izreka:" Što sam više radila, imala sam više sreće u poslu." Kada dijelim savjet u ulozi mentora nekoj mladoj osobi, uvijek je nastojim potaknuti da razmišlja o "većoj slici" cijelog života. Po prirodi sam ambiciozna osoba, ali karijera nije sve i neki od najuspješnijih ljudi koje poznajem stvorili su balans privatnog i poslovnog života koji za njih funkcionira.

Koliko je na vaš poslovni uspjeh utjecao netko od vaših mentora?

Jako puno. U raznim fazama karijere moji mentori su pružali savjete koji su me prije svega navodili da si postavim pitanja i odredim što stvarno želim, koliko truda sam spremna uložiti da bih ostvarila zacrtani cilj. Uz pomoć svojih mentora naučila sam "nacrtati" put do cilja, procijeniti rizike i napraviti potreban iskorak da se razvijem kao zaposlenik, a još važnije kao osoba. Kroz korporativne programe mentoringa sam dobila i formalni "okvir" te određene vještine i znanja tako da se danas i sama usudim ponuditi sebe kao mentora u razvoju neke mlade osobe. Osobno i dalje imam mentore unutar tvrtke koji me razvijaju.

Treba li mentorstvo postati standard?

Svakako sam za postavljanje mentorstva kao standarda poslovanja, jer je nepravedno očekivati da osoba u novom okruženju jednostavno zna kako stvari funkcioniraju. Uspješan odnos mentorice i mentijke zahtjeva međusobno povjerenje, postavljanje pravila koja funkcioniraju za obje uloge i sklad s potrebama mentijke. Okviri mentorstva trebaju biti standardizirani za situacije i svrhu dok je sam proces mentoriranja u srži individualan i intiman te mora biti prilagođen potrebama jedne osobe.

Imaju li mladi danas prevelika očekivanja i kako zapravo najbolje birati tvrtku u kojoj bi započeli svoj profesionalni razvoj?

Svijet i naše okruženje se iznimno brzo mijenjaju. Izbor tvrtke za početak profesionalnog razvoja treba biti prilagođen postojećim znanjima i vještinama te nuditi mogućnost učenja i daljnjeg razvoja. Meni osobno je iznimno važno da su moje osobne vrijednosti i princip rada usklađene s vrijednostima tvrtke. Pri izboru tvrtke savjetujem svakome da prouči viziju, misiju, vrijednosti kompanije te dostupne informacije o trenutnom portfelju i planovima za daljnji razvoj poslovanja. To zahtijeva puno truda i istraživanja unaprijed, ali olakšava postavljanje cilja i mapiranje plana razvoja karijere.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije