Sjednica Vlade

Nastavlja se izgradnja Pelješkog mosta, ulaže se 320 milijuna eura

vlada (1)
Anto Magzan/Pixsell
23.09.2010.
u 17:07

Most je važan jer ulaskom u EU koze, ovce i krave neće moći preko Neuma.

Vlada je odlučila uložiti 3,8 milijardi eura u 18 projekata vezanih uz energetski sektor, u pet projekata vezanih uz turizam 1,4 milijarde eura, 4,3 milijarde eura uložit će se u projekte vodnog gospodarstva te isto toliko u tri projekta prometne infrastrukture. Na sjednici Vlade ministar financija Ivan Šuker rekao je da država ta koja mora pokrenuti investicije i stvoriti preduvjete za rast BDP-a.

U 30 predstavljenih projekata uključit će se privatni investitori. Tako je plan završiti gradnju nizinske pruge od Rijeke do mađarske granice, što će prema riječima resornog ministra Božidara Kalmete znatno utjecati na povećanje kapaciteta i transporta prema srednjoj Europi te omogućiti jače poslove za Luku Rijeka.

– A interes privatnih investitora već postoji, primjerice onih iz Kine – rekao je Kalmeta. Vrijednost te investicije je 3,6 milijardi eura. Nastavlja se i gradnja Pelješkog mosta, što je vezano za ulazak u EU i Schengenski prostor.

– Zatvorivši poglavlje 12 dobili smo izuzeće za specifičan promet u Neumskom koridoru. Pa tako nakon ulaska u EU, koze, ovce ili krave neće moći ići preko Neuma, nego samo trajektom, rekao je Vladimir Drobnjak te je stoga gradnja mosta važna, a investicija je vrijedna 320 milijuna eura. Predviđa se i ulaganje u pročišćavanje otpadnih voda, višenamjenski kanal Dunav Sava te u navodnjavanje.

Potpredsjednik Vlade Slobodan Uzelac naglasio je potrebu javnih rasprava zbog opreza pri investiranju, kako se ne bi dogodio slučaj Bjelolasica na kojoj je skijaška staza izgrađena na sunčanoj strani.

Vlada je i priznala da je u obrani od poplava bilo propusta, a novoosnovana radna skupina trebala bi utvrditi na kojim je područjima bilo tih propusta. Premijerka Kosor je rekla da je propust očit bio u informiranju stanovništva. Do sljedećeg vodnog vala za vikend potrebna je bolja priprema, a u čemu će pomoći Stožer za obranu od poplave.

Premijerka je izvijestila da je Zakon o mirovinskom osiguranju, kojim se izjednačava radni staž žena i muškaraca, prebačen iz hitne u redovitu saborsku proceduru. U drugom čitanju ugradit će se odredbe dogovorene sa sindikatima pa će tako biti produljeno razdoblje u kojem se radni vijek žena izjednačuje s radnim vijekom muškaraca sa 10 na 20 godina, zatim prihvaćanje radnog staža kao uvjeta za odlazak u prijevremenu mirovinu te smanjenje penalizacije u slučaju ranijeg umirovljenja.

Komentara 123

KA
kajinx
17:49 23.09.2010.

Idemo malo ozbiljnije komentirati, hvala grizzly: Napisao: mikrogrizzly 09.05.2009 21:06 Grčki Rion Antorion /preko Korintskog tjesnaca/ ima niveletu h=50 m Most Komarna-Pelješac će pak imati višu niveletu (55 m nad morem) zbog stalnih zvocanja sarajevske čaršije oko luke Ploče (kojako luke Ploče (koja je i ostat će zauvijek na hrv. teritoriju) te možebitnih tužbi zbog opstrukcije pomorskog puta. Naime, paradoksalno da se jedna Grčka, kao pomorska sila prvog reda u Sredozemlju, odlučila na h=50 m i to na mjestu gdje sve vrvi cargo transportom i pomorski promet je veoma gust. S druge strane, Neum koji po gabaritima ima prostora jedino za marinu za jahte i nema šanse da bi tamo nastala neka cargo luka - po viđenju SA čaršije mora biti s minimalno \"svijetlim otvorom\" 200 puta 55 m - iako svima koji znaju lokalnu situaciju i kako je Malostonski zaljev ekološki krhka cjelina zvuči razumno prijedlog J. Radića da je i 35 m visine mosta previše. Zašto? Zato jer taj prostor naprosto, po sili prirodnih čimbenika, ne podnosi velike brodove s antivegetativnim premazima koji bi uništili krhku ravnotežu u tom uzgajalištu školjaka. Ali, vidite kakvi su nam susjedi - i 55 m nad morem im je premalo i prijete nam tužbom zbog opstrukcije morskog puta, iako se na sudu gleda tko je što kome prepriječio - pa će sudačko vijeće pomno razmotriti i Neum (dubinu mora, priveze, gatove, prostor itd.) te je izgledno da će tužbu izgubiti. Naime, 55 m je u rangu najviših mostova svijeta, a Oresund ima niveletu 60 m! Još jednom, etničke granice tamo nema (od Neuma pa sjeverno do Mostara žive 99 % Hrvati i to znani \"tvrdi\" hrv. predjeli) i Hrvati bi bili zadnje (beeeeeeeeep) da svojim Hrvatima prepriječe bilo što na moru ili im nagrde životne okolnosti. Ali, most mora ići jer se radi o povezivanju 2 fragmenta teritorija i pitajte stanovnike juga HR kakve sve životne probleme imaju jer moraju prolaziti preko ozemlja BiH u tranzitu (OK, živi još ajde de, ali recimo pitajte pogrebnike kad voze preminule iz splitske bolnice u Dubrovnik ili pak one koji kamionima voze živu stoku).

BK
bez_komentara_2
20:18 23.09.2010.

Neka se gradi,ali u buduće zemljište na kojem se gradi ukoliko je u vlasništvu nekog političara,taj ga mora dati besplatno!Jer gov** znaju kad,gdje ...pa kupe zemljište

LO
lojtra
21:24 23.09.2010.

Aristarhu jedan! Da si manje složno skandirao a više razmišljao sada bi znao da onaj tko je nezavisan ne može biti još više nezavisniji. Ili ti ipak pomalo već spoznaješ da feudalizam ne smije biti hrvatska budućnost? A i trebalo ti je...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije