U riječkom “3. maju”

Ne moramo biti gubitaš, znamo graditi i najsloženije brodove

Brodogradnja
Goran Kovačić/VLM
17.03.2010.
u 17:12

Škverani su se usavršili u gradnji “običnih” tankera, a spremni su i za nove proizvodne izazove – tankere za prijevoz vrlo agresivnih kemikalija.

Nakon prošlotjedne primopredaje tankera Verige Uljaniku plovidbi, koja je uplatila i prvi, veći dio iznosa ugovorene cijene gradnje broda, i odluke Vlade o jamstvu za drugu tranšu kredita za gradnju još triju brodova za domaće brodare, u riječkom su “3. maju” odahnuli. Bit će dovoljno novca za plaće, ali, što je posebno važno, za nabavu sirovina kako bi se u pogone obrade crne metalurgije vratili radnici koji su bili na čekanju i prisilnome godišnjem odmoru jer nisu imali što i čime raditi. Istodobno, u opremnu luku “3. maja” dotegljen je iz Italije prvi od tri nedovršena tankera za norveškog brodara pa posla napokon ima i za trećemajske i radnike kooperantskih poduzeća.

Zastoj proizvodi gubitke

Neredoviti dotok sredstava, objašnjavaju u “3. maju”, kada sve stoji, veliki je trošak – dnevno se u “hladnom pogonu” gubi sto tisuća dolara, a normalno poslovanje, kaže predsjednik uprave “3. maja” Edi Kučan, podrazumijeva da škver istodobno ima tri broda u proizvodnji: jedan u fazi rezanja limova i izrade sekcija, drugi na navozu, a treći u opremanju. Ako nije tako, gubici se samo povećavaju, a tome su najmanje krivi radnici škvera, koji žele pošteno raditi i živjeti od svojih plaća.

Brodogradilišta ne moraju biti gubitaši, poručuju uoči privatizacije iz riječkoga škvera, sigurni da svoje znanje mogu prodati na zahtjevnome svjetskom brodograđevnom tržištu.

Potrebno tri milijuna eura

– Spremni smo graditi složenije brodove, poput LNG-a i tankera za prijevoz vrlo agresivnih kemikalija, čiji su spremnici od nehrđajućeg čelika, što zahtijeva poseban postupak u proizvodnji – objašnjava Kučan. Dodaje da je ta “niša” perspektiva i šansa za riječke brodograditelje jer je riječ o brodovima čija je cijena 60 posto veća od cijene gradnje “običnih” tankera, u čemu su se u “3. maju” usavršili. Uz ulaganje tri milijuna eura proizvodnja bi mogla početi, a za gradnje takvih brodova već ima upita brodara. Među njima, otkriva Kučan, i norveška je kompanija Jo Tankers, koja je u svjetskome vrhu prema veličini svoje flote tankera za prijevoz kemikalija.

Ključne riječi

Komentara 2

SP
Spezispezi
21:10 17.03.2010.

Ha, ha, ovo je dobar vic. Ako nema drume, mi možemo čak pokušati i raditi. Do sada nam to nije padalo na pamet.

OB
-obrisani-
21:19 18.03.2010.

Znamo mi raditi i najsloženije brodove, ali što kad je lijena guzica, a šef Hercegovac.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije