Dugački redovi, puno papira i izgubljenog vremena, problemi s administracijom. Svatko od nas barem je jednom naišao na neku prepreku kod obavljanja jednostavnih i važnih nam zadataka, poput prijave djece u vrtić. No, iako se naoko čini da pomaka nema, gradovi, županije i općine iz mjeseca u mjesec digitalizacijom podižu razinu usluga pa danas već brojne administrativne poslove možete obaviti u samo nekoliko klikova online.
Primjerice, Grad Bjelovar i Općina Brdovec su prepoznajući potrebe građana ubrzali, pojednostavili i unaprijedili svoje poslovanje i to zahvaljujući programskim rješenjima informatičke i konzultantske tvrtke Libusoft Cicom koja je dio IN2 grupe, jedne od najvećih IT kompanija u Hrvatskoj i regiji. Riječ je o rješenjima zahvaljujući kojima Libusoft Cicom slovi za predvodnika digitalizacije javne uprave u Hrvatskoj.
Kako bi svojim građanima pružio što bolju uslugu, Grad Bjelovar im je omogućio da niz usluga obavljaju iz udobnosti vlastitog doma putem Platforme Otvoreno, što je rezultiralo boljom komunikacijom, puno bržim rješavanjem predmeta ali i značajnim uštedama u poslovanju.
Platforma Otvoreno, danas već standard za komunikaciju u lokalnim jedinicama, građanima pruža 12 elektroničkih usluga koje se odnose na informiranje ili komunikaciju s gradskim službama, uvid u funkcioniranje Županije, Grada ili Općine te rješavanje različitih administrativnih potreba online putem. Građani uslugama pristupaju pomoću NIAS-a.
– Uvođenje Platforme Otvoreno u Grad Bjelovar predstavljalo je značajan korak prema transparentnijem načinu rada, većoj participaciji građana i unapređenju lokalne zajednice u smislu suvremenijeg upravljanja, a sve s ciljem poboljšanja života građana i jačanja demokratskih procesa. Platforma omogućuje građanima jednostavan pristup informacijama o Gradu, proračunu i brojnim projektima kojima Grad Bjelovar podiže standard svojih građana i čini ovo mjesto boljim za život – govori gradonačelnik Grada Bjelovara Dario Hrebak.
Putem Platforme Otvoreno uspostavljen je otvoren dijalog s građanima, što je rezultiralo boljim razumijevanjem njihovih potreba i prioriteta. Sam Grad zahvaljujući Platformi zabilježio je značajne uštede. Najznačajniji iskoraci ostvareni su na nekoliko ključnih područja. Prvenstveno, implementacija Platforme omogućila je digitalizaciju i optimizaciju procesa u Upravi, čime su smanjeni administrativni troškovi, a gradonačelnik ističe i iskorak u području digitalnih obrazaca te aplikaciji Gradsko oko.
– Plan Grada Bjelovara je da u budućnosti omogućimo građanima podnošenje svih zahtjeva digitalnim putem, odnosno putem digitalnih obrazaca na Platformi Otvoreno. Aplikacija Gradsko oko pridonijela je učinkovitijoj komunikaciji između građana i gradske Uprave. Građani putem te aplikacije, koja se nalazi na Platformi Otvoreno, mogu prijavljivati, primjerice, različite komunalne, prometne, infrastrukturne probleme. Sve to omogućeno je na vrlo jednostavan način, putem pametnog telefona ili putem računala, a prijavljeni problemi šalju se nadležnim gradskim službama ili tvrtkama kako bi ih uklonili u najmanjem mogućemu razdoblju – dodaje gradonačelnik Hrebak.
Uz Financijske kartice i Digitalne obrasce Općina Brdovec, koja je također u svoje poslovanje uvela Platformu Otvoreno, ističe i značaj servisa iTransparentnost koji danas koristi više od polovice lokalnih i regionalnih jedinica u RH. Uz pomoć iTransparentnosti, stanovnici Brdovca mogu dobiti podatke o isplatama za proračunsku godinu, a klikom na pojedinu stavku i dodatne informacije koje su sadržane u financijskim izvještajima Općine, što doprinosi transparentnosti poslovanja.
– Općina Brdovec brine o napretku i prati tehnološka rješenja pa je pristupila suvremenoj web Platformi Otvoreno koja nudi inovativna digitalna rješenja pomoću kojih se omogućava lakša i bolja komunikacija s građanima. Ova moderna i otvorena online platforma ima za cilj građanima omogućiti što transparentnije, brže i učinkovitije sudjelovanje u općinskim aktivnostima. Trenutno je implementirana funkcionalnost Financijske kartice, Digitalni obrasci i iTransparentnost – govori načelnik općine Brdovec Alen Prelec.
– Digitalni obrasci su moderan servis koji omogućava jednostavno popunjavanje i predaju obrazaca putem digitalnog servisa. Građani mogu ispuniti, predati i pretraživati različite obrasce putem online servisa koji pojednostavljuje proces, štedi vrijeme i otklanja dvojbe oko toga što i kako ispuniti te kome predati, dok iTransparentnost predstavlja funkcionalnost koja na dnevnoj bazi daje pregled svih isplata iz proračuna Općine prema pojedinim pravnim subjektima. Građani mogu u pretraživaču pronaći podatke o isplatama za proračunsku godinu, a klikom na pojedinu stavku dobiti dodatne informacije koje su sadržane u financijskim izvještajima Općine. Tako Općina Brdovec nastoji približiti proračun i financije svojim građanima – dodaje Prelec.
A s novim uslugama izuzetno su zadovoljni građani koji su se brzo navikli na promjene.
– Građani su iznimno dobro reagirali na uvođenje novih usluga te su se brzo priviknuli na novitete, posebice ove koji su dobri i korisni za njih, što ova platforma zasigurno jest. Ono što je ključno u svemu, ona građanima štedi njihovo slobodno vrijeme, koje bi potrošili telefonirajući ili hodajući do Gradske uprave s dokumentima, kako bi riješili ono što trebaju. Daljnji razvoj digitalnih alata je sigurno pravi smjer i smjer kojim trebamo ići i dalje jer to više nije naša budućnost, to je naša sadašnjost u kakvoj funkcionira čitav svijet. Tehnologija napreduje, mijenja se, a samim time i svi mi moramo se prilagođavati različitim novitetima i promjenama – zaključuje Hrebak.
Značaja razvoja digitalnih alata itekako su svjesni u Libusoft Cicomu u kojem svakodnevno ulažu napore kako bi pronašli rješenja za potrebe svojih korisnika, pritom svakako posebno pazeći da zadovolje sve zakonske potrebe. Vrhunski stručnjaci iz tvrtke Libusoft Cicom jako dobro poznaju potrebe javne uprave. Više od 30 godina izrađuju strateška digitalna rješenja za potrebe gradova i općina zahvaljujući kojima građani korisnici spomenutih programskih rješenja brže, jednostavnije i transparentnije obavljaju sve administrativne poslove.
– Pažljivo pratimo sve potrebe lokalnih i regionalnih jedinica i u skladu s njima i pratećim zakonima kreiramo potrebna rješenja. Često nam dolaze čak i s idejama za rješenja koja su vidjeli izvan Hrvatske, a mi potom iznalazimo način kako bismo te njihove želje implementirali u nova ili već postojeća rješenja – kaže Marko Ignjatović, predsjednik uprave Libusoft Cicoma te dodaje kako su ponosni što pridonose unaprjeđenju kvalitete života hrvatskih građana.
U želji da u razvoju svojih rješenja dobiju dodatni vjetar u leđa Libusoft Cicom se prije godinu dana pridružio IN2 Grupi, grupaciji s također velikim iskustvom u razvoju softverskih rješenja za niz industrijskih grana. Ulaskom u IN2 postali su i jedna od sastavnica globalne softverske grupacije Constellation Software (CSI). „Novo strateško partnerstvo donijelo nam je snažnu potporu. Razmjena znanja, kao i razmjena najboljih praksi te rješenja među tvrtkama članicama IN2 Grupe te CSI-a iznimno nam je značajna za razvoj u svim smjerovima cjelokupnog poslovanja“, kaže Marko Ignjatović, predsjednik Uprave tvrtke koja nastavlja s razvojem rješenja značajnih za podizanje standarda u poslovanju njihovih korisnika.
Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Libusoft Cicom, članicom IN2 grupe.