Krenulo je ovako: “Rak ti se dabogda tisuću puta umnožio”. “Kurvo smrdljiva neodgojena”. “Osobno se nadam da će se bolest vratiti i započeti započeto”. Pa onda: “Jebo te onaj koji te napravio takvu razroku, droljetino zatucana”. I još: “Je li to ona bez sise, nek samo laje, bit će i bez druge”, pa: “Žena s takvom dijagnozom nije čudo da sve mrzi.” I zaključno: “Ovo nije žena. Zar se ovo može zvati ženom i majkom”. Eksplozija fizičkog i verbalnog nasilja koje se ovoga ljeta valjalo hrvatskim gradovima, ulicama i domovima nije, dakako, samo hrvatska specifičnost, samo što vijesti iz BiH ovamo puno sporije i rjeđe stižu, osim kada je riječ o Martini Mlinarević Sopta.
Spisateljica rodom iz Ljubuškog, koja živi i radi u Širokom Brijegu, i prije je bila trn u oku svakoga tko ima problema sa srčanim i jakim ženama koje su diplomirale englesku književnost, no ovaj put povod za izljeve mržnje na društvenim mrežama, koji se prema njoj i danas slijevaju s obje strane granice, zapravo je banalan: njezin britki odgovor na vijest da na Evergreen Festu u Čitluku neće biti održana promocija njezine najnovije knjige “Huzur”. Banalan utoliko što u uvredama sada prednjače oni koji nisu pročitali ni jednu jedinu knjigu, pa ni njezinu knjigu, pa ni “Huzur”, od koje financira svoje liječenje raka dojke. U hajci prednjače oni koji o Mlinarević Sopti ne znaju baš ništa, koji joj kao ključni krimen uzimaju gostovanje kod Ace Stankovića (?!), jer im je televizija, uz Facebook, jedini izvor humanog rasta i nadgradnje.
U sat vremena “Nedjeljom u 2” tada im se snažno ogadila, konačno prokazana kao žena koja se drzne javno i opsovati, britki borac protiv tabua, Hercegovka iskričava uma koji joj je donio golemu fan bazu na društvenim mrežama (prati je više od 123.000 ljudi), ali i prijetnje i razbijene prozore. Neki od vojske njezinih mrzitelja prezreli su je i zbog naslovnice magazina gdje Sopta pokazuje golo poprsje na kojem nedostaje jedna dojka, pa joj sada, kada njome više ne može dojiti, kažu kako “ima i drugih žena koje su, na žalost, morale biti operirane, ali ne objavljuju slike svojega jada”. Prezreli su je i stoga što se glasno zapitala ono što žena s jednom sisom ne smije: koliko moraš biti podoban i koliko kimati glavom da bi mogao funkcionirati, koliko se s oltara i stranke vuku konci cjelokupnog hercegovačkog postojanja?
Sada joj inputiraju amputaciju dojke i govore joj da je invalid, ali uzalud, jer za ženu od 182 centimetra snage i kamenog inata ne treba se brinuti, ona će se iznad uvreda izdići kao i iznad vlastite bolesti, pa i iznad stvarnih invalida. No, tko će priteći u pomoć njima koji vjeruju da ženu čini dojka ili dvije, kojima su pri srcu samo drugotne, ali ne i drukčije žene? Martina Mlinarević Sopta ovih dana piše kako će “ovaj kamenjar postati bolje mjesto za neku buduću djecu, da žive slobodno, da rade slobodno, da ljube slobodno, bez ovih maloumnih okova, postat će, matere mi, koliko god trebalo za to života dati”. Na žalost, neće tako skoro, zacijelo i nikada. Ali to ne znači da izgubljena bitka ne vrijedi borbe.
Poštovana Renata, Martina Mlinarević Sopta je dovoljno o sebi rekla izjavom da je o otkazivanju njezinog nastupa u Čitluku obaviještena i ambasada SADa u Sarajevu. Osoba je to koja se protiv jedne vrste "krkanluka" bori drugom vrstom tog istog "krkanluka". Jedino što ona podrazumijeva da je njezin krkanluk napredan. Ona se bori protiv toga da se konci vuku s oltara ili iz stranke ali je za to da se konci vuku iz ambasade jer njezinim osobnim interesima odgovara druga pozicija s koje bi se vukli konci. "A što se Vas tiče dovoljno je pročitati vaše kvalifikacije osoba koje su vrijeđale dotičnu gospođu. Ne slažem se s vrijeđanjem ( istini za volju u vrijeđanju prednjači Martina Mlinarević Sopta) ali od kud Vama pravo da nekoga za vrijeđanje prozivate vrijeđanjem ( za mene je uvreda reći za nekoga da nikada nije pročitao knjigu). Izjaviti da će se Martina Mlinarević Sopta izdići iznad uvreda je smiješno. Osoba čije se javno komuniciranje sastoji većinom od vrijeđanja drugih i drugačijih ( ali oni su zatucani katolički krkani iz Hercegovine pa je to napredno i moderno) ne može se izdići iznad tog vrijeđanja ( u biti može ali to je vrlo teško izvedivo i traži neke preduvjete, prvenstveno promjene u stanju uma)