11.04.2019. u 09:05

Kina će možda i uložiti neki novac, ali to neće biti zbog lijepih očiju, već iz interesa. Jer, Kina je već uložila u, da se ne širimo po ostalim zemljama, talijanske luke Genovu, Trst, Ravennu, Savonu…

Italija je jedina država iz skupine industrijski najrazvijenijih (G7) koja je s Kinom potpisala memorandum o novom putu svile, kako je nazvan Belt and Road Initiative. Potpisani su i kinesko-francuski sporazum (uz ostalo za izvoz 300 zrakoplova Airbus u Kinu), kao i s Njemačkom, ali prema memorandumu (uz koji je i 29 sporazuma vrijednih oko 20 milijardi eura) Italija ulazi u kinesku inicijativu u kojoj se već nalazi 65 država, uglavnom afričkih i azijskih, koje ukupno imaju 70 posto svjetskog stanovništva.

Inicijativu koju je Xi lansirao 2013. u SAD-u se, ali i u EU, ocjenjuje kao kinesko geopolitičko, a ne samo ekonomsko, osvajanje svijeta. Posebno se upozorava na kineski izvoz tehnologije tvrtke Huawei zbog mogućeg špijunskog djelovanja. Francuska i Njemačka imaju s Kinom veću trgovinsku razmjenu od Italije koja ima oko 50 milijardi eura godišnje robne razmijene s tom azijskom zemljom koja je od 2000. do 2017. u Italiji uložila 13,7 milijardi eura. No i talijanske tvrtke uložile su u Kinu te posjeduju oko 2000 tvrtki u Kini sa 160.000 zaposlenih koje ostvaruju 25 milijardi eura prometa.

Kineski premijer stigao na Markov trg
1/10

Gdje je Hrvatska u toj ekonomskoj bitki? Što hrvatske tvrtke mogu izvoziti u Kinu? I pojedine europske države kao što su Italija i Francuska i Njemačka ne mogu se same sučeliti s Kinom. Za to ekonomsko, pa prema tome i geopolitičko sučeljavanje, potrebno je zajedničko djelovanje EU. Zbog toga je kinesko izaslanstvo i bilo u Bruxellesu. No to ne znači da Kina ne želi, dapače upravo to želi, sklapati sporazume s pojedinim državama. Možda je za izvoz kineske robe u Europu potrebna, primjerice, luka Rijeka, ali se u nju, kao i u daljnju infrastrukturu, treba ulagati.

Kina će možda i uložiti neki novac, ali to neće biti zbog lijepih očiju, već iz interesa. Jer, Kina je već uložila u, da se ne širimo po ostalim zemljama, talijanske luke Genovu, Trst, Ravennu, Savonu… U Savoni kineske su tvrtke uložile u izgradnju novog kontejnerskog terminala te će imati 50,1 posto vlasništva. Kineska ulaganja u Hrvatsku, ako do njih dođe, trebala bi značiti i neku korist za hrvatske tvrtke, a ne samo obrnuto.

VIDEO Kineski premijer Li Keqiang sletio u Zračnu luku Dubrovnik uoči summita Kina 16+1:

Ključne riječi

Komentara 4

Avatar Jopa
Jopa
12:51 11.04.2019.

Druže Tomaševiću, komunisti ulažu tuđi novac bez razloga tako da nisi u pravu.

Avatar lip_ko_nadan
lip_ko_nadan
11:06 11.04.2019.

Pa u Rijeci već sada kontejnerski terminal je u vlasništvu strane kompanije. Mi bi trebali pokušati izdogovarati kineska ulaganja u infrastrukturu uz dobivanje dugogodišnjih koncesija. Željeznica Rijeka-Zagreb je svakako prioritet. Njenom gradnjom bi došla i kineska roba.

AO
ante.oreskovic75
13:24 11.04.2019.

Nitko pametan ne ulaže svoj novac bez interesa,zato ga i ima!Komunisti su trošili naš novac pa ga nitko nije imao,osim njih naravno!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije