Fifa je Real Madrid proglasila najvećim nogometnim klubom 20. stoljeća, a na prvo mjesto smjestio ga je i Forbes procijenivši vrijednost kluba na tri milijarde eura. Real je sa 450 milijuna eura i najvredniji sportski brend u svijetu, ispred NY Yankeesa (443) i Barcelone (361). Da je madridski klub zaista kraljevski, uvjerili smo se i sami za prošlotjednog posjeta. Na samom ulasku u klupski muzej stoji velika ploča s popisom svih trofeja nogometnog dijela Reala – a ima ih čak 88 (32 Primere, 19 Kraljevih kupova, devet europskih naslova prvaka...). Posebno je impresivno na okupu vidjeti devet pokala za europski naslov, a uz onaj iz 1998. stoji i slika našeg Davora Šukera.
Uz jubilarni 10. uskoro bi se mogao smiješiti Luka Modrić. Real Madrid je klub, ali i poduzeće, velika korporacija. Potvrđuje to i brojka od 1100 zaposlenih, a ti zaposleni brinu se da klub svake godine osigura 600 milijuna eura potrebnih za funkcioniranje. Najveći dio prihoda ostvaruje se od sponzora (Fly Emirates 50 milijuna eura, Adidas 40...), no izuzetno su veliki prihodi od ulaznica, prodaje suvenira, ulaznica za obilazak Santiago Bernabeua...
Fascinantan je podatak da je Real od najskuplje utakmice sezone, nedavnog polufinala LP protiv Bayerna na Bernabeuu, samo od ulaznica zaradio 15 milijuna eura. A fascinantno je i koliko Real zarađuje na ulaznicama za “Tour Santiago Bernabeu”, koji uključuje ulaz u muzej Reala sa svim osvojenim trofejima te obilazak stadiona. Prošle godine kartu za takav obilazak platilo je 900.000 ljudi, čime je muzej Reala treći najposjećeniji u Madridu (iza kultnog Prada sa 2,9 mil. posjetitelja i Muzeja kraljice Sofije sa 2,7). Budući da je cijena Santiago Bernabeu Toura 20 eura, lako je izračunati da Real na tome zaradi 18 milijuna ¤.
Slikanje s Ronaldom 17 eura
Za tih 20 eura možete sjesti na klupu na kojoj sjede Realovi igrači, možete stati na travu Santiago Bernabeua, no najbolji osjećaj je kada uđete u svlačionicu kraljevskog kluba, na mjesto gdje se prije svake utakmice presvlače Ronaldo, Bale, Modrić i ostali...
Dok šećete hodnicima Bernabeua, iz zvučnika se ori “Hala Madrid“ u izvedbi Placida Dominga. Ponude vam i virtualnu sliku s bilo kojim od igrača Reala. Prvo “zagrlite” najdražeg igrača, a onda vam to isprintaju i uzmu dodatnih 17 eura. Malo je onih koji odbijaju takvu uspomenu. Real stvarno do kraja iskorištava činjenicu da je najjači sportski brend na svijetu, uzimaju vam novac gdje god stignu, a zadnja je postaja razgledavanja Bernabeua fan-shop. Tamo možete kupiti sve s logom Reala, od četkice za zube i dude za djecu do privjesaka, šalica, majica, dresova... Iako su cijene dosta visoke, pogotovo za španjolski standard, na blagajnama su redovi.
Dok smo razgledavali Bernabeu, naletjeli smo i na Hrvate.
– Iz Splita smo, u Madridu smo na odmoru, a za to je najzaslužniji naš sin Miho, koji je veliki obožavatelj Reala, a pogotovo Cristiana Ronalda – otkrila nam je Ivana Glavaš. Šestogodišnji Miho najbolji je primjer kakav je Real sportski brend.
– Mama i tata učlanili su me u Real, a imam frizuru poput svog idola Cristiana Ronalda – govorio nam je Miho s ponosom pokazujući člansku iskaznicu Reala s rednim brojem 673.129.
Novi stadion grade Nijemci
Inače, Miho je jedan od trenutačno 130.000 članova, a kako je godišnja članarina prosječno 80 eura, kraljevski klub na tome uprihodi 10 milijuna eura.
Mali Splićanin Miho i njegovi roditelji imali su sreće doći i do ulaznica za prvenstvenu utakmicu Reala i Osasune (4:0), a to ih je zadovoljstvo koštalo 200 eura (cijena triju karata). No, dobro su i prošli jer je utakmica protiv Osasune bila jedna od jeftinijih u sezoni. Zbog tako skupih karata na utakmice Reala dolazi sve manje Španjolaca, na svakoj je utakmici na Bernabeuu 50 posto stranaca, turista koji u Madrid dolaze zbog Reala. Prosječne karte za prvenstvenu utakmicu su 70 eura, a za one najskuplje u Ligi prvaka i 200.
Zato ne iznenađuje što će Real povećati kapacitet Bernabeua koji ima 81.000 sjedalica. Čelnici Reala već imaju nacrte za proširenje. Cilj je povećati ga za 5-10 tisuća mjesta, čime bi za svaku od 35 domaćih utakmica u sezoni zaradili dodatnih pola milijuna eura. Stadion je projektirala njemačka tvrtka GMP koja je osmislila i stadion u Maunausu na kojem će Hrvatska igrati protiv Kameruna, ali i stadione za Euro 2012. u Varšavi i Kijevu te onaj za SP 2010. u Johannesburgu. Specifičnost novog Bernabeua je što će imati pomični krov preko cijelog stadiona. Gradnja će trajati tri godine, ali samo za ljetne stanke, kako bi Real cijelo vrijeme neometano mogao igrati domaće utakmice.
>> Ancelotti: Modrić je spreman, no Bale neće ni putovati u Valladolid
Kad sagrade novi, nek nama daju stari, a mi nas Maksimir prodamo Bosancima.