Željeznička pruga

Obnovljena pruga Vinkovci – Tovarnik vrijedna 60 mil. eura

Otvaranje pruge Vinkovci - Tovarnik (1)
Foto: Goran Ferbezar/PIXSELL
1/3
19.01.2012.
u 17:01

Dvokolosiječna pruga duga 33,5 kilometara potpuno je nova, što znači da je obnovljeno 67 kilometara kolosijeka

U vinkovačkom željezničkom kolodvoru danas je svečano obilježen završetak radova na obnovi željezničke pruge Vinkovci – Tovarnik – državna granica, projekt vrijedan 59,5 milijuna eura koji je sa 48 posto financirala Europska unija kroz pretpristupni program ISPA. Dvokolosiječna pruga duga 33,5 kilometara potpuno je nova, što znači da je obnovljeno 67 kilometara kolosijeka, a obnovljeni su ili izgrađeni novi objekti uz prugu, postaje i stajališta, signalizacija, telekomunikacija i željezničko-cestovni prijelazi. Radove i nadzor obavljale su talijanske tvrtke uz pomoć lokalnih kooperanata.

– Ovo je konkretan primjer kako se fondovi EU mogu dobro iskoristiti. ISPA program prvi je koji je EU povjerio Hrvatskoj vladi jer je koridor X, na kojemu je i ova dionica pruge, od europskog interesa, ne samo zbog pruge i prometa, nego i novih radnih mjesta. Već nagodinu, kada Hrvatska uđe u EU, iznosi za infrastrukturu povećat će se deset puta – rekao je Paul Vandoren, šef izaslanstva EU u Hrvatskoj najavljujući nove projekte EU poput obnove pruge Okučani – Novska – Dugo Selo te izrada projektne dokumentacije s Hrvatskom za gradnju pruge Rijeka – mađarska granica.

Potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova EU Branko Grčić rekao je da je ova pruga pokazatelj onoga što će nam se događati u budućnosti kada postanemo punopravna članica EU.

– Pitanje je samo koliko ćemo mi biti spremni iskoristiti sve što nam se pruža u EU. U drugoj polovici 2013. za pola godine članstva imamo na raspolaganju 450 milijuna eura, u 2014. u cijeloj godini milijardu eura nepovratnog novca, a to je iznos koji Hrvatskoj i te kako može pomoći u oživljavanju proizvodnje i otvaranju radnih mjesta. Za godinu i pol pretpristupni fondovi se za nas gase i od tada koristimo sredstva iz strukturnih fondova – rekao je Grčić dodajući kako Hrvatskoj pripada i 350 milijuna eura za ruralni razvoj te da EU financira osim infrastrukture, krupne i sitne, odlagališta otpada, pročistače vode i slične projekte.

Zlatko Komadina, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, podsjetio je kako je dionica pruge Vinkovci – Tovarnik prva sagrađena za brzine od 160 km/h "i takve bi trebale biti sve naše pruge" te da je Hrvatska mala zemlja na važnom geostrateškom položaju i prometnice moraju imati važno mjesto. Nakon programa, na željezničkom kolodvoru otkrivena je ploča koja podsjeća na današnji događaj, a potom su se gosti posebnim vlakom provozali novoizgrađenom prugom.

Ključne riječi

Komentara 11

ME
metaa
20:42 19.01.2012.

I sve pare se vratiše u EU(Italija)

AM
amato
07:55 20.01.2012.

Nije baš sve tako: Pruga je gotova, ali još nije gotova jer se još mora nešto raditi i tek za nekoliko mjeseci će vlakovi moći na njoj postizati brzine od 160 km ph. To znači da je ovo rano otvaranjee bilo radi pridobivanja naroda da glasuju u nedjelju \"za\". Politika je uvijek samo kurva. Drugo - novci su se vratili u EU (u Italiju). Tako će to uvijek biti. I u Jugoslaviji je postojao fond za financiranje razvoja nerazvijenih Republika i Pokrajina : Kosova, Crne Gore, Makedonije, kao i područja unutar Hrvatske. Ali radove su izvodile tvrtke iz razvijenih (Coning i dr) tako da su se novci vratili odakle su i došli. Jer i Bog s.re na veliku hrpu.

HA
Harpoon
19:51 19.01.2012.

Slika nije kompletna jer na njoj nije Božjakazna Kalmeta. Po njegovoj kalkulaciji izgradjeno je 320 km pruge.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije