Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je kako postupati ako se bolest pojavi kod gosta u turističkom smještajnom objektu u vrijeme pandemije COVID-19.
Navode kako će jedinice lokalne samouprave, lokalni stožeri civilne zaštite, domovi zdravlja i hotelsko turistički kompleksi većih hotelsko turističkih društava definirati dodatne pružatelje zdravstvene zaštite za goste turističkih smještajnih objekata kroz organizaciju turističkih ordinacija. Osigurat će se i uzimanje briseva u nadležnim ambulantama ili prilikom kućnih posjeta gostima te prijevoz do liječnika primarne zdravstvene zaštite i do bolnice za oboljele goste.
Oboljelima od COVID-19, kojima hospitalizacija nije potrebna, bit će osigurana izolacija kao i samoizolacija za zdrave kontakte oboljelih.
Odgovorna osoba u smještajnom objektu o bolesti gosta mora obavijestiti nadležnog liječnika. Ako liječnik postavi sumnju da je osoba zaražena virusom, gostu se moraju osigurati medicinska maska i papirnate maramice. Također, odgovorna osoba gosta treba uputiti da ne izlazi iz sobe sve do liječničkog pregleda i dobivanja daljnjih uputa.
Svaki gost pod sumnjom na COVID-19 mora sam održavati svoju čistoću kao i čistoću prostora u kojem boravi, a smještajni će mu objekt osigurati za to potrebna sredstva. Usluživanje obroka odvijat će se dostavom u sobu ili će se organizirati dostava hrane do vrata sobe.
U dogovoru s liječnikom, domaćim je gostima kod kojih je potvrđena bolest s blagim simptomima preporučljivo da se upute u izolaciju u vlastitom smještaju vlastitim prijevozom.
Domaći i strani gosti koji nemaju uvjete za izolaciju kod kuće trebaju biti smješteni u organizirani smještaj u zajednici, organiziran od strane lokalne samouprave.
Zaposlenik ili osoba u domaćinstvu u kojem se pruža usluga smještaja kojemu je potvrđen COVID-19, moraju biti podvrgnuti bolničkom liječenju, izolaciji u svom domu ili organiziranoj izolacijskoj jedinici za zdrave kontakte oboljelih.
Detaljnije upute pročitajte ovdje.