Brodogradnja je tijekom posljednjih dvadeset godina slovila kao strateška grana domaćeg gospodarstva pa su sve sanacije opravdavane čuvanjem radnih mjesta u toj krucijalno važnoj grani ekonomije. Ipak posljednji relevantni podaci pokazali su da je udio brodograditeljstva u ukupnom BDP-u spao na svega 1,5 posto, po čemu je daleko od strateškog utjecaja. U kontekstu negativnog prinosa odnosno kreiranja gubitaka taj doprinos često je bio i negativan.
U velikim brodogradilištima u koja je ubačen novac proračunskih obveznika dovoljan za izgradnju deset Peljeških mostova radi manje od 7000 radnika. Početkom novog tisućljeća radilo ih je gotovo dvadeset tisuća, a unatoč izdašnim transferima iz proračuna već je do 2010. broj ukupnog broja zaposlenika u pet velikih, tada državnih, škverova, pao na 10.800 zaposlenika. Strateški partner Uljanik grupe Tomislav Debeljak iz Brodosplita više je puta isticao da su radnici najveća vrijednost škverova, ali su oni, na žalost, već napustili dokove.
Tako je u kompaniji po financijskim izvještajima u srpnju prošle godine radilo oko 4400 zaposlenih da bi ih ožujak 2019. godine u Puli i Rijeci dočekalo manje od 3000. Škverove su napustili pod pritiskom neimaštine s obzirom na to da je nemoguće preživjeti u uvjetima neisplate čak sedam plaća, a priliku za novi posao uglavnom su dobili proizvodni radnici. U jeku krize radnike su k sebi privlačili i Viktor Lenac i ostala domaća brodogradilišta, ali i metalska industrija s obzirom na to da je riječ o deficitarnim zanimanjima u kojima su škverani nerijetko visoko stručni. Mnogi su radnici napustili Hrvatsku i posao pronašli preko granice. Blizina Italije i nivo plaća u toj zemlji čini prelazak granice vrlo atraktivnim.
>>Radnici Uljanika blokirali promet ispred brodogradilišta
Koliko je samo radnih mjesta izgubljeno u ostalim industrijama i nikome ništa. Koliko je samo ljudi otišlo i opet nikome ništa. Bitni su jedino glasovi na izborima, a partija se pobrinula da onih nezadovoljnih bude manje na način da su otišli iz države. Sada mogu ugasiti i brodogradnju, jer ti glasovi mnogo ne znače, a i ne mogu se više pare zamračivati preko brodogradnje zbog ulaska u EU. Samo još trebaju pronaći janje koje će žrtvovati...