Kineski konzorcij predvođen tvrtkom China Road and Bridge Corporation (CRBC) gradit će Pelješki most.
Hrvatske ceste (HC) su donijele formalnu odluku o tome, iako se još od otvaranja ponuda za taj posao znalo da će upravo Kinezi pobijediti na natječaju za gradnju mosta koji će povezati Hrvatsku.
Odlične referencije
Naime, od tri pristigle ponude kineska je bila najjeftinija - 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, a procijenjena vrijednost radova bila je 1,75 milijardi kuna. CRBC uz to ima i odlične reference u gradnji mostova poput 32,5 kilometara dugog mosta Donghai ili pak mosta Hangzhou Bay od čak 36,5 kilometara. Kinezi su u ponudi naveli da će Pelješki most, koji je dug 2,4 kilometra, sagraditi za tri godine, što je pola godine kraći rok od navedenog u natječajnoj dokumentaciji. Ponuda kineskog konzorcija dobila je od povjerenstva HC-a maksimalnih 100 bodova i zbog obećanog roka gradnje i zbog cijene te jamstva za otklanjanje mogućih nedostataka od 120 mjeseci. Stoga je ocijenjena kao ekonomski najpovoljnija.
Druga ponuda za Pelješki most koju su u HC-u razmatrali bila je Strabagova, od 2,6 milijardi kuna. Strabag je pri tome naveo da će most sagraditi za tri i pol godine, a također je dao jamstvo za otklanjanje nedostataka od 120 mjeseci. Ponuda talijansko-turskog konzorcija Astaldi-Ictas pak nije uzimana u obzir jer nije imala traženo bankarsko jamstvo. Talijani i Turci su inače za gradnju Pelješkog mosta bili ponudili 2,5 milijardi kuna. Tvrtke čije ponude nisu odabrane imaju pravo žalbe, a rok mirovanja je 15 dana. Ponude za gradnju Pelješkog mosta otvorene su 15. rujna i HC je imao rok od 120 dana da donese odluku o odabiru. Iako je bilo najavljivano da će ta odluka biti donesena i objavljena puno prije isteka tog roka, to se ipak nije dogodilo. Kako kažu dobro upućeni, glavni razlog za to bilo je protivljenje BiH gradnji Pelješkog mosta, o čemu su neki tamošnji dužnosnici, prije svega bošnjački, pisali Europskoj komisiji (EK).
Zeleno svjetlo iz EK
Stoga su iz Hrvatske morali Komisiji o tom projektu slati neke dodatne dokumente, no od predsjednika EK Jean-Claudea Junckera napokon je prije nekoliko dana stiglo zeleno svjetlo da se s gradnjom mosta odnosno s natječajem može ići dalje. EK s 357 milijuna eura sufinancira projekt cestovnog povezivanja hrvatskog juga. Ne bude li žalbe na odabir kineske ponude, ugovor o gradnji bi mogao biti potpisan već za mjesec dana. Uz to, 16. siječnja otvaraju se ponude na natječaju za nadzor gradnje Pelješkog mosta, koji bi se napokon mogao početi graditi na proljeće..
Meni administrator briše sve komentare bez razloga, tako da više ne kupujem ni tiskano izdanje i pozivam druge da bojkotiraju ovu tiskovinu...prijavio sam sve upravi!