Prometna infrastruktura grada Osijeka potpuno mijenja lice, ističu u gradskoj upravi. Grad je to prvog hrvatskoj tramvaja, a tramvajski promet ove godine slavi i veliki jubilej, svoj 140. rođendan. Naime, 10. rujna davne 1884. Osijekom je počeo prometovati konjski tramvaj. Osijek je toga dana dobio najsuvremeniji javni prijevoz, i to prvi u Hrvatskoj, ali i cijeloj jugoistočnoj Europi. Samo Zagreb i Osijek u Hrvatskoj imaju organiziran tramvajski promet, s tim da je Osijek jedan od najmanjih gradova u svijetu čiji građani imaju privilegij svakodnevno koristiti ovaj ekološki prihvatljiv oblik javnog prijevoza.
Osječki tramvaji nisu se zaustavljali ni u teškim ratnim vremenima, prvi put su tračnice u gradu nakratko opustjele za vrijeme pandemije koronavirusa. I drugi put u svojoj dugoj povijesti tramvaji su prestali voziti lani u srpnju, zbog velikog projekta rekonstrukcije tramvajske infrastrukture. Ponovno bi se trebali otisnuti tračnicama u proljeće iduće godine. Modernizacija tramvajske infrastrukture jedan je od najvećih projekata koji se trenutačno provodi na području Osijeka, vrijedan je ukupno 45 milijuna eura, a radovi su počeli u ožujku 2022. Dobit će se tako 9,5 kilometara nove tramvajske mreže, kao i 23 nova stajališta koja će biti prilagođena osobama s invaliditetom.
U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture potpisan je nedavno ugovor kojim je Osijeku odobreno 22,5 milijuna eura bespovratnog europskog novca za drugu fazu projekta Modernizacija tramvajske infrastrukture, odnosno nastavak njegove provedbe u okviru Programa Konkurentnost i kohezija 2021. – 2027.
– Grad Osijek uvijek ističem kao jedan od rijetkih gradova koji je u Hrvatskoj u jako kratkom vremenu uspio uključiti sve oblike prometa u investicijski ciklus koji se trenutačno događa pa u tom smislu i Ugovor II. faze izgradnje rekonstrukcije tramvajske infrastrukture, čija je ukupna vrijednost 22,5 milijuna eura, predstavlja nastavak tog investicijskog ciklusa u prometnu infrastrukturu – istaknuo je nakon potpisivanja ugovora ministar Oleg Butković.
Modernizacija pruge pretpostavka je za dolazak 10 novih niskopodnih tramvaja, vrijednih više od 20 milijuna eura. – Uskoro ćemo predati i Ministarstvu zahtjev za dodatnih 10 novih niskopodnih tramvaja, tako da govorimo o floti od 20 novih niskopodnih tramvaja na području grada Osijeka. Predat ćemo i prijavu za nove niskopodne električne autobuse. Više od 20 novih autobusa već je stiglo, tako da uistinu možemo govoriti o najvećim ulaganjima u javni gradski prijevoz na području grada Osijeka u proteklih 15 godina – istaknuo je osječki gradonačelnik Ivan Radić.
Gradonačelnik podsjeća i na podvožnjak u Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića, na južnom ulazu u grad, a kojim su prva vozila prošla lani u kolovozu. Otvorena je u prosincu dionica autoceste koridora 5C od Osijeka do Belog Manastira, a uskoro će biti završen i potez do mađarske granice. Obnovljena je glavna zgrada na Željezničkom kolodvoru.