OGLASILO SE MINISTARSTVO

Pacijentica pobjesnila zbog prizora u zagrebačkoj bolnici: 'Bila sam šokirana kad sam došla pred vrata!'

Zagreb: Gužve i ?ekanje na odjelima Klini?ke bolnice Dubrava
Foto: Davor Puklavec/24sata
1/2
20.03.2024.
u 15:50

"Kad sam stigla, pred čekaonicom je bilo još 10-ak drugih pacijenta. Šokirala sam se kad sam vidjela da sestra još nije ni otvorila čekaonicu. Vrata je otključala tek u 9 sati", ispričala je žena.

Vjerojatno ne postoji pacijent koji nije bar jednom došao na pregled u bolnicu i onda shvatio da termin koji je dobio dijeli s još nekoliko drugih u čekaonici. Ovakva praksa, nažalost, i dalje je stvarnost zdravstvenih ustanova usprkos brojnim tehnološkim poboljšanjima koja se uvode.

Nedavno je, prema svjedočanstvu za Dnevnik.hr, jedna žena bila naručena na ultrazvuk štitnjače u bolnici KBC Sestre milosrdnice. Iako je dobila termin u 8:20, ambulanta je otvorena tek u 9 sati. "Kad sam stigla, pred čekaonicom je bilo još 10-ak drugih pacijenta. Šokirala sam se kad sam vidjela da sestra još nije ni otvorila čekaonicu. Vrata je otključala tek u 9 sati", ispričala je žena, koja je, dakle, dobila termin 40 minuta prije nego što je ambulanta uopće bila otvorena.

Objašnjenje, pak, zašto su naručeni u isto vrijeme, pacijenti nisu dobili. "Medicinska sestra ubrzo je preuzela potvrde o narudžbi svih pacijenata koji su ih imali. Doktori su došli u 9 sati i odmah počeli primati pacijente. Jedan stariji gospodin prokomentirao je naglas da je naručen u 8:20, nakon čega su dvije gospođe rekle da su i one naručene tada. Nekoliko drugih pacijenata bilo je  naručeno također u isto vrijeme u 8:50. Na pregled sam čekala oko sat vremena, a bila sam gotova oko 9:15", kazuje žena koja je ostala anonimna.

Jasna Karačić Zanetti, predsjednica Hrvatske udruge za promicanje prava pacijenata, smatra da nedostatak osoblja i infrastrukture prisiljava bolnice na naručivanje više pacijenata istovremeno kako bi maksimalno iskoristile resurse, ali i da zastarjeli administrativni procesi te način upravljanja dovode do neefikasnosti. Ali ima još nešto, dodaje predsjednica udruga pacijenata. "Istovremenim naručivanjem specijalisti se osiguraju da neće biti duže vrijeme u ambulanti jer su svi pacijenti tamo, na hrpi, odrade ih na brzinu pa čim završe mogu ići dalje", kazuje.

VEZANI ČLANCI:

Naglašava da će tako biti dokle god nema jasnog praćenja listi čekanja. "Nije korektno prema pacijentima naručivati ih sve u isti termin, jer im se na taj način daje do znanja da ih se ne gleda kao osobe, nego su doslovno u svojim terminima samo broj i izmjenjuju se kao na traci. To je veliko nepoštivanje pacijenata i njihovog vremena. Očekuje se od njih da poštuju termine, da ne kasne, a onda za uzvrat dobiju ovakvu situaciju. Osim toga, radno stanovništvo mora uzimati bolovanje radi jednog pregleda, a mogli bi, na primjer, izaći s posla za vrijeme pauze i obaviti što moraju", kaže Karačić Zanetti.

Da bi se situacija poboljšala, potrebno je, smatra, implementirati moderna IT rješenja za upravljanje zakazivanjem termina i komunikaciju s pacijentima, educirati osoblje i pacijente o važnosti pridržavanja zakazanih termina te povećati resurse tamo gdje je to moguće. Ministarstvo zdravstva kazalo je za Dnevnik.hr da je svjesno ovog problema i upućuje apel ravnateljima bolnica da vode računa prilikom dodjele termina kako bi se smanjilo čekanje pacijenata.

GALERIJA Pogledajte kako se slavne Hrvatice pripremaju za najglamurozniju večer u godini

Zagreb: Gužve i ?ekanje na odjelima Klini?ke bolnice Dubrava
1/62

Komentara 13

CR
crocro
16:34 20.03.2024.

Pa nije to jedina bolncia gdje se naručuju svi u isti vrijeme, i u mojoj bolnici je tako a možda i u cijeloj RH. Paziš da na vrijeme stigneš u naručeno vrijeme da ne "omaneš" i izgubiš termin a kada dođeš i pola sata prije a ono svi naručeni u isto vrijeme. A kakav je onda redosljed? Onda ljudi paze tko je došao prije koga i pamte ali onda sestra proziva po svojim pravilima. Ako sve naruče u isto vrijeme onda bi bilo bolje da u hodniku ima apart kao u banci koji izbacuje brojeve a da sestra proziva po brojevima kada je tko došao. Tako ne bi morali sve naručiti u isto vrijeme već samo određeni dan, pa kada tko dođe, čeka svoj broj. Osim ako liječnik ima prioritetne pacijente. Kako god da je, valjalo bi pronaći pravedniji način naručivanja pacijenata. Poznato je i da liječlnik ne može nekoga naručiti točno na minutu, ali da se radi o čekanju 15-20 minuta to bi bilo prihvatljivo. A što se tiče početka rada liječnika, e to je druga priča. Npr. radno vrijeme je od 7 sati. Ponekad pojedini liječnik opće prakse dođe oko 07,40 na posao a paijenti ga mogu samo ispratiti pogledom u znak počasti. Onda se pije kava i vrši priprema za posao. A kada obični bauštelac počinje raditi u 7 sati, od mora već biti pripremljen i zagrijan, jer nema miloj majci da zakasni početi raditi, po mogućnosti i koju minutu prije. Dakle, tako se dogodi da liječnik umjesto u 7 sati aktivno počne raditi oko 8 ili kasnije. Neka i on dođe ranije ako se mora pripremiti.

Avatar dr. Evil
dr. Evil
21:46 20.03.2024.

Sjećam se da sam u Dubravi došao malo ranije prije naručenog pregleda a već je bilo 10-ak pacijenata pred vratima. Dok je sestra prvi puta otvorila vrata već ih je bilo 15-ak. Još se sjećam njenih reči: " idemo redom kako ste došli", a nas 15 se počne pred vratima raspravljati tko je došao prije koga...prestrašno!!!

Avatar raznosač_pice
raznosač_pice
14:01 21.03.2024.

Koliko ih je u isti zermin naručeni kod frizerke? Ne čitam te članke! Termini u ambulanti su okvirni. Uvijek ima "padobranaca" kao hitni, teško pokretni i sl, a svaki pregled ne traje isto. Idite privatniku ako hoćete točan termin. Ups, pa i frizerke su privatnici!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije