Nije prihvatljivo pacijente vraćati natrag po uputnicu, HZZO je u više navrata internim napucima o tome obavijestio liječnike primarne zdravstvene zaštite i bolnice.
– Ako pacijent dođe s pogrešnom uputnicom, bolnica se može obratiti HZZO-u koji će kontaktirati s liječnikom primarne zdravstvene zaštite, no nejasnoće s uputnicama ne smiju utjecati na osigurane osobe niti usporavati obavljanje zdravstvene zaštite – poručuju iz Zavoda.
Primjećuju i da izabrani doktori često osiguranike upućuju na specijalističko-konzilijarne djelatnosti koje neka ustanova uopće nema ugovorene ili čak na pogrešnu djelatnost na kojoj se traženi postupak i ne radi. Kako je cilj olakšati pacijentima, HZZO u takvim slučajevima od bolnice očekuje da ne odbije pacijenta. Svatko, pak, smatra li da su mu prava uskraćena, može to prijaviti HZZO-u.
Istina je, priznaju, da neke ustanove i dalje traže papirnate uputnice i ne koriste mehanizme eUputnice i eNalaza u okviru sustava CEZIH jer imaju problema s informatičkom opremom. Naime, u nekim ustanovama nisu potpuno integrirali rješenje da, primjerice, nalaz koji specijalist u bolnici napiše i na papiru ga preda pacijentu bude proslijeđen i u CEZIH.
– U najskorije vrijeme nestat će potreba da liječnici iz primarne izdaju papirnate uputnice jer, da bi liječnik specijalist u bolnici mogao napisati eNalaz, prvi je korak da bolnička ustanova preuzme eUputnicu – poručuju iz HZZO-a.