Na gradilištu Pelješkog mosta danas bi trebalo početi probno pobijanje pilota, a nakon što sljedeći tjedan iz Kine stigne prvi kontingent od 24 pilota, počinje i pobijanje stalnih pilota na stupnim mjestima. Kineski konzorcij predvođen China Road and Bridge Corporation uveden je u posao gradnje mosta koji će spojiti Hrvatsku 30. srpnja prošle godine i prema ugovoru most treba biti sagrađen u roku od 36 mjeseci. Tako bi Pelješki most trebao biti završen u ljeto 2021. I dok se gradnja mosta zahuktava, radovi na pristupnim cestama nisu ni blizu početka. Dosad, naime, nije izabran ni izvođač koji bi gradio te prometnice. Hrvatske ceste raspisale su dva natječaja za pristupne ceste Pelješkom mostu.
Za prvi, dionicu Duboka - Sparagovići, ponude su otvorene još sredinom lipnja prošle godine, no odluka o izvođaču ili poništenju tog natječaja još nije donesena, dakle ni nakon gotovo sedam mjeseci. Iako je u natječajnoj dokumentaciji navedeno da će ta odluka biti donesena u roku od 120 dana od dana otvaranja ponuda. U toj dokumentaciji navedeno je i da će izabrani izvođač nakon uvođenja u posao morati tu dionicu sagraditi u roku od 33 mjeseca od dana uvođenja u posao.
Pogledajte video dizalice na mostu:
Kinezi bi pak most trebali završiti za nešto manje od 31 mjesec, s obzirom na to da su uvedeni u posao prije nešto više od pet mjeseci. Tako je već sad upitno hoće li most i pristupne ceste biti gotovi u isto vrijeme. A to pogotovo postaje nedostižno uzme li se u obzir da nakon što se i izabere izvođač radova, ostali ponuđači imaju pravo na žalbu, a rješavanje tih žalbenih postupaka na tako vrijednim natječajima traje i do tri mjeseca.
Ako bi Hrvatske ceste napokon donijele ovih dana odluku o izvođaču radova, on bi u posao mogao biti uveden tek sredinom ove godine. Na natječaj za gradnju dionice Duboka - Sparagovići, procijenjene vrijednosti radova od 482 milijuna kuna bez PDV-a, stiglo je sedam ponuda. Najnižu je poslala tvrtka Integral inženjering iz Lakšata u BiH, i to u iznosu od 321 milijun kuna. Ta dionica duga je 12,4 kilometra, a zbog teške konfiguracije terena na njoj je predviđena gradnja više objekata, vijadukata, mostova, podvožnjaka te dvaju tunela. Tunel Debeli brijeg bit će dug čak 2467 metara, a izvodit će se s jednom tunelskom cijevi.
Početkom prosinca prošle godine objavljeno je javno nadmetanje za gradnju drugog dijela pristupnih cesta Pelješkom mostu – gradnju stonske obilaznice, poddionica Sparagovići – Papratno i Papratno – Doli, procijenjene vrijednost radova od 449,1 milijun kuna. Rok za slanje ponuda je 21. siječnja ove godine. Odabrani izvođač radova će, prema natječajnoj dokumentaciji, za gradnju tih 18 kilometara pristupnih cesta Pelješkom mostu imati rok od 30 mjeseci od uvođenja u posao. S obzirom na to da je sad siječanj 2019., radovi na toj dionici trebali bi početi već ovaj mjesec kako bi bili gotovi do kraja srpnja 2021. za kada je planiran završetak mosta. No to je nemoguće jer nakon otvaranja ponuda Hrvatske ceste opet će imati rok od 120 dana za donošenje odluke, a nakon toga mogu se očekivati i žalbe na tu odluku.
Pristupne ceste se ipak trebaju napraviti. Da se radi o uhljebljivanju i nepotizmu posao bi bio završen i prije otvaranja "radova".