06.08.2014. u 10:55

Pilot je znao da leteći na skoro 12 godina neremontiranom zrakoplovu, MiG-u s brojem 121, nosi glavu u torbi.

U zadnja dva mjeseca na dva MiG-a 21 HRZ-a dogodila su se dva fatalna kvara, no bilo je tu i sreće, jer su u oba slučaja zrakoplovi otkazali kada su njima upravljali najiskusniji hrvatski piloti.

Prvo se brigadiru Ivanu Selaku, prilikom provjere u Ukrajini remontiranog MiG-a pri proboju zvučnog zida ugasio motor. Tvrdoglavi Selak iz drugog puta uspio je pokrenuti motor i sletjeti. MiG s brojem 134 od tada nitko ne spominje, još nije popravljen. Selak je, za dobrobit HRZ-a pokušao uvjeriti javnost da je taj kvar "normalan", premda mu se nikada u životu nije dogodio.

Kvar s kojim se susreo pukovnik Stanko Hrženjak bio je još opasniji. Pilot je znao da leteći na skoro 12 godina neremontiranom zrakoplovu, MiG-u s brojem 121, nosi glavu u torbi, jer na svakom se letu mogao dogoditi otkaz nekog od stotina agregata. No, iz političkih, a još više karijernih razloga vrha HRZ-a, te vrha Ministarstva obrane, Hrženjak je morao letjeti u "letećem sarkofagu", kako bi se prikrila sramota jer loše remontirani MiG-ovi iz Odese još ne postižu punu spremnost.

Ovaj MiG, na kojemu je letio Hrženjak nije smio više letjeti, pa ga je, svejedno pilot do zadnje sekunde pokušavao spasiti, ne pasti na kuće, tako da se katapultirao kad je već bio na smrtonosno maloj visini od 200 m. Hrženjak je, sigurno heroj-pilot. Kao i Selak. Imamo još takvih pilota. Koji nisu zaslužili da na njima improviziraju neodgovorni karijeristi iz njihovog zapovjednog lanca u HRZ-u i MORH-u.

>>EKSKLUZIVNO Poslušajte snimku razgovora kontrole leta i pilota MIG-a!

>>Pilot dvije sekunde prije pada iskočio i spriječio tragediju

>>'Avion je bio neupravljiv. Jedino sam gledao da izbjegnem kuće!'

>>Legendarni pilot Ivan Selak čudom spasio MIG i život

Komentara 17

Avatar Mrki medvjed
Mrki medvjed
11:10 06.08.2014.

Ljudi, koji su odgovorni za ovu nesreću imaju svoje ime i prezime i moraju snositi konzekvence!

CE
cenzura
12:11 06.08.2014.

Zbog čega nam prešućuju istinu da je MIG 121 prozveden 1974 godine i nije smio letjeti već 10 godina???? Pitam se bili se Milanovć htjeo voziti u službenom automobili starom 40 godina????

HE
hercegovačkiponos
12:04 06.08.2014.

Ne samo karijeristi iz vrha HRZ-a, nego još više lopovski političari koji su toliko osiromašili i obezvrijedili HV, što se provodi još od Mesićevog vremena do dana današnjeg. Govore da nema novaca?! Kao da smo mi krivi što novaca nema... Krivi su lopovi na vlasti koji uništiše čitavu našu zemlju. Bitno je da troše na uhljebe koji državu koštaju nekoliko milijardi godišnje, bitno je da udruge kojih ima 50 tisuća u Hrvatskoj troše milijardu i po kuna godišnje. Bitno je da oni imaju nove telefone, laptope, nove aute, bitno je da Mesić ima svoj ured i milijune godišnje.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije