"Mijenjaju se zakoni u vašoj regiji, pa predstavljamo novi odabir u vezi s načinom na koji vaše informacije upotrebljavamo za oglase. Prije potvrde odabira saznat ćete više o tome kako svaka mogućnost utječe na vas", mnoge je korisnike Facebooka i Intagrama ovih dana dočekala ova poruka. Društvene mreže u vlasništvu Mete, Marka Zuckerberga za svoje europske korisnike uvode pretplatu. Mjesečni plan pretplate za korisnike u Europskoj uniji, Europskome gospodarskom prostoru i u Švicarskoj stajat će 9,99 eura za online korisnike, dok će korisnici iOS-a i Androida morati mjesečno izdvojiti 12,99 eura. No pretplata nije obavezna. Ona samo znači da, ako se odlučite na nju, imat ćete pristup Facebooku i Instagramu bez reklama. Korisnici i dalje mogu besplatno koristiti ove društvene mreže.
Najpopularnija svjetska mreža pod pritiskom je antimonopolskog zakonodavstva u EU-u. U srpnju je vlasnik Zuckerberg izgubio bitku zbog njemačke odredbe o ograničenju podataka. Tada je najviši europski sud podržao njemačko antitrustovsko nadzorno tijelo i njegovu ovlast po kojoj i ono može istraživati povrede privatnosti. Meta korisnicima nudi izbor između besplatnog korištenja mreže uz oglase i njezino korištenje bez oglasa uz pretplatu, što bi korisnike moglo ponukati da se odluče za prvu opciju te tako pomoći Meti da prihvati propise, a da pritom ne mijenja poslovanje s reklamama i oglasima.
Ranije ove godine Metu je kaznilo irsko Povjerenstvo za zaštitu podataka svotom od 390 milijuna eura. Zuckerberg je upozoren da ne može koristiti takozvani "ugovor" kao pravnu osnovu za slanje reklama korisnicima na temelju njihove online aktivnosti. Kompanija je kasnije objavila da od korisnika u EU-u kani zatražiti pristanak prije nego što tvrtkama omogući ciljano oglašavanje, da bi se zadovoljili razvojni regulatorni zahtjevi u regiji.
Ne pada mi na pamet placati, a necu niti reklame gledati, Adblock+ se bude pobrinuo za njih.