Philip Morris International (PMI) objavio je svoje peto godišnje Integrirano izvješće o održivosti koje pruža uvid u okolišne, društvene i upravljačke (ESG) utjecaje kompanije u protekloj godini, kao i napredak prema ostvarenju cilja kompanije - budućnost bez duhanskog dima. Izvještaj donosi procjenu da je lani broj punoljetnih korisnika PMI-jevih bezdimnih proizvoda iznosio 33 milijuna, kao i podatak da više od 40 posto menadžerskih pozicija u kompaniji zauzimaju žene, dok je čak 18 tvornica i 11 tržišta proglašeno ugljično neutralnima.
Povodom objave Izvješća, Jacek Olczak, glavni izvršni direktor PMI-ja, rekao je: „Prošla godina bila je obilježena jedinstvom, odlučnošću i kontinuiranom posvećenošću ostvarenju naše vizije budućnosti bez dima. Zahvaljujući otpornosti naših ljudi, njihovom izuzetnom talentu i vjeri, spremni smo suočiti se sa svim novim izazovima i nastaviti našu transformaciju uz predanost inovacijama i održivosti“.
Kompanija u izvješću ističe kako u svijetu i dalje puši milijardu ljudi te kako tradicionalne mjere kontrole ne mogu same postići značajne rezultate u smanjenju tog broja. PMI je stajališta kako bezdimni proizvodi mogu predstavljati manje štetnu alternativu i pomoći u smanjenju broja pušača, uz adekvatnu regulativu. Pri tome kompanija podržava regulative koje su usmjerene na prevenciju pušenja, potiču prestanak i olakšavaju prelazak pušača na manje štetne alternative. PMI u Izvješću također ističe nužnost sigurnosnih mjera za sprječavanje korištenja od strane maloljetnika i mladih osoba te upozorava na potrebu primjerene regulative sve većeg broja novih proizvoda koji ulaze na tržište.
U tom kontekstu, a povodom objave Izvješća o održivosti, Anita Letica, predsjednica Uprave Philip Morris Zagreb, izjavila je: „U Philip Morrisu smo posvećeni inoviranju na odgovoran način, što i radimo razvijajući proizvode koji punoljetnim pušačima olakšavaju prelazak na manje štetne alternative. Brzina promjena na bolje ovisi i o spremnosti donositelja odluka i regulatornih tijela da prepoznaju potencijal alternativnih proizvoda kao boljeg izbora za pušače koji ne prestaju pušiti. Potpuno odustajanje od duhana i nikotina najbolja je odluka za zdravlje. Međutim, za gotovo milijun pušača u Hrvatskoj koji ne prestaju pušiti važno je, uz primjerenu regulativu, omogućiti dostupnost informacija o bezdimnim proizvodima, koji, iako nisu bez rizika, predstavljaju bolji izbor od nastavka pušenja cigareta“.
PMI-jev pristup održivosti vodi se rezultatima procjene materijalnosti iz 2021. godine, koja je identificirala teme na koje se PMI fokusira i sukladno tome alocira resurse. Strategija održivosti PMI-a adresira dvije vrste tema: one povezane s proizvodima („Utjecaj proizvoda“), i one povezane s poslovnim operacijama („Utjecaj operacija“).
Neki od ključnih pokazatelja Izvješća za 2023. godinu:
-
Procijenjeni broj punoljetnih korisnika PMI-jevih bezdimnih proizvoda bio je 33 milijuna, uključujući i 28,6 milijuna korisnika IQOS-a (u odnosu na 24,9 milijuna u 2022.)1
-
36,4% prilagođenog neto prihoda došlo je od bezdimnih proizvoda (u odnosu na 32,1% u 2022.)2
-
Bezdimni proizvodi PMI-ja bili su dostupni na 84 tržišta (u odnosu na 73 tržišta u 2022.), od kojih su 47% tržišta s niskim i srednjim dohotkom.3
-
Ulaganja u bezdimne proizvode od 2008. dosegnula su 12,5 milijardi dolara.4
Ključni pokazatelji utjecaja poslovnih operacija na društvo:
-
Na 41,8% rukovodećih pozicija su žene, što premašuje cilj PMI-ja od 40%.
-
Od 2018. provedeno je 8 procjena utjecaja na ljudska prava u zemljama s najvećim rizikom.5
Ključni pokazatelji utjecaja poslovnih operacija na okoliš:
-
94% udjela duhana kupljeno je bez rizika od deforestacije prirodnih šuma i bez prenamjene prirodnih ekosustava.6
-
Četvrtu godinu zaredom PMI je dobio odličnu ocjenu od strane nevladine organizacije CDP koja procjenjuje transparentnost kompanija u izvještavanju o utjecajima na klimu, šume i vode.
Kao nadopunu sadržaju i podacima uključenima u Izvješće, PMI je predstavio i primjere zemalja u kojima je predstavljen rad kompanije u prioritetnim područjima održivosti, a dostupni su ovdje. Izvješće za 2023. dostupno je ovdje, a više informacija o održivosti u PMI-u možete pronaći ovdje, dok PMI-jev Protokol za održivost za 2023. možete pročitati ovdje.
1 Brojke se temelje na korisničkim panelima IQOS-a i istraživanjima tržišta PMI-ja. Procijenjeni broj korisnika oralnog nikotina i električnih parilica je približan, s dodatnim detaljima metodologije koji će biti pruženi u budućim objavama. Za više informacija pogledajte Rječnik dostupan na stranicama 208-212 Integriranog izvješća za 2023.
2Za definiciju neto prihoda povezanog s bezdimnim proizvodima, pogledajte Rječnik dostupan na stranicama 208-212 Integriranog izvješća za 2023. Podaci isključuju utjecaj povezan s prekidom distribucijskog aranžmana na Bliskom Istoku u 2023.
3 Isključujući PMI Duty Free. Izvještaj Svjetske banke izdan 2023. godine koristi se kao usporedna osnova za klasifikaciju razina dohotka. Za definiciju tržišta niskog i srednjeg dohotka, pogledajte Rječnik dostupan na stranicama 208-212 Integriranog izvješća za 2023.
4 Ulaganja se odnose na istraživanje, razvoj proizvoda i komercijalni razvoj, proizvodni kapacitet, znanstveno potvrđivanje i studije o razumijevanju odraslih pušača. Brojke ne uključuju Swedish Match i Vectura Fertin Pharma.
5 Više detalja dostupno je u KPI protokolu za održivost za 2023.
6 Više detalja dostupno je u KPI protokolu za održivost za 2023.