Miljana

Počela gradnja mosta na granici

Miljana
Mladen Mandić
30.01.2012.
u 08:09

Po 750.000 kuna platit će hrvatska i slovenska strana, a Hrvatske ceste izgradit će prilazne ceste

Nakon što je u travnju 2008. godine za sav promet, ali i pješake zatvoren stari drveni most na granici Hrvatske i Slovenije u Miljani, napokon su počeli radovi na gradnji novog.

Puno manje novca

Iako je prvobitno bilo planirano da će gradnja novog mosta samo hrvatsku stranu stajati 5,5 milijuna kuna, predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić rekao je da će ukupna investicija računajući i hrvatsku i slovensku stranu stajati samo 2,5 milijuna kuna bez PDV-a. Od toga gradnju samog mosta, koji će s polovicom novca financirati Hrvatska i Slovenija, svaku stranu stoji po 750.000 tisuća kuna, a Hrvatske ceste morat će izdvojiti dodatnih 700 tisuća kuna za prilazne ceste. Završetak radova koje će izvoditi pregradska tvrtka Kunagora, predviđen je do kraja svibnja. Vlasnik Seoskog turizma Šumak Ivan Šumak čiji je objekt smješten svega 300-injak metara od mosta kaže kako mu se promet u posljednje četiri godine više nego prepolovio.

– Do Terma Olimia u Podčetrtku udaljeni smo svega dva do tri kilometra, tako da su brojni turisti ovdje, gdje je i dvorac Miljana, dolazili i pješice. Ako znamo da u Podčetrtku prosječno ostvaruju više od tisuću noćenja na dan, a mnogi su dolazili i na hrvatsku stranu, možete si zamisliti koliko novi most i ponovno otvorenje granice znači za nas – rekao je Šumak. Danijel Cvetić s 63 godine svoju je mirovinu, 40 godina radeći na benzinskoj crpki, zaradio u Sloveniji.

– Žena mi je Slovenka, kći mi studira u Ljubljani, odmah preko Sutle imam brojnu rodbinu sa ženine strane i dok nije bilo mosta morali smo granicu prelaziti desetak kilometara dalje u Plaviću ili u Luki Poljanskoj na kojoj se prijeći moglo samo od 6 do 22 sata. Morali smo strogo paziti kad će „povečerje“ da ne bi prekršili „policijski sat“ – rekao je Cvetić.

Stari na restauraciju

Novi most imat će šest nosača, bit će raspona 24 metra, ukupna širina bit će mu 9,6 s tim da će širina kolnika biti 6,6 metara, a sa svake strane bit će i pješačke staze široke 1,5 metara. Prilazna cesta bit će dugačka 113 i široka šest, s trećim krakom križanja od 38 metara. Stari drveni most koji spada pod spomeničku baštinu trebao bi se restaurirati kako bi ga pješaci mogli sigurno koristiti. Načelnici dviju općina Zagorskih Sela i Podčetrtka Željko Kodrnja i Petar Misja nadaju se da će potreban novac dobiti kroz projekte prekogranične suradnje iz fondova Europske unije.     

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije