Kako je Podravka poslovala u prvih devet mjeseci ove godine, službeno u ovome trenutku zna desetak ljudi - članovi uprave, direktori iz financijskoga sektora i nekolicina službenika koji su sudjelovali u tehničkoj izradi izvješća.
Marinčevo pravilo
Ako bilo tko od njih u ovome trenutku javnost izvijesti o tim rezultatima, kompaniju će izložiti sankcijama. Podravka poslovne brojke najprije mora objaviti putem Zagrebačke burze i izlaže se drastičnim kaznama ako brojke prije toga procure u javnost.
Usprkos svemu tome, iole pozornijem pratitelju načina na koji Podravka objavljuje rezultate lako je predvidjeti da će, barem službeno, brojke za prvih devet mjeseci ove godine biti - jako dobre.
Krucijalno za takvo predviđanje jest mjesto na kojemu će se te brojke službeno objaviti. Bit će to sutra u 11 sati u dvorani Zrinjevac zagrebačkog hotela Westin.
Da su Podravkini poslovni rezultati za prvih devet mjeseci ove godine loši, menadžment bi ih objavio u Koprivnici - uči nas recentna povijest. To je pravilo uveo bivši šef uprave Darko Marinac, poznat kao majstor za sve finese muljanja kad su u pitanju bili poslovni rezultati kompanije kojoj se našao na čelu.
"Podravka je prošlu godinu završila s deset milijuna kuna neto dobiti. Ona je manja od prošlogodišnje, ali ipak predstavlja pozitivan pomak u odnosu na prvih šest mjeseci..." - vadili su se u travnju 2004. godine tadašnji Podravkini šefovi (Marinac, Tomašević, Polančec...) na konferenciji za novinare održanoj u Koprivnici, upirući se objasniti kako je to moguće da jedna od najvećih hrvatskih prehrambenih kompanija (tada možda i najveća) ima mizeran profit.
Deja vu
Godinu prije Podravka je imala 108 milijuna kuna dobiti, pa je presica održana u zagrebačkom Sheratonu, baš kao i sljedeće godine, kada je dobit bila 74 milijuna kuna.
Marinčevu shemu - slučajno ili zbog izvanrednih okolnosti - preuzela je i uprava koja je Podravku povela nakon nemilih događanja iz afere Spice. U ožujku ove godine na konferenciji za novinare prezentirali su loše poslovne rezultate za prošlu godinu. Javnosti je trebalo priopćiti kako je kompanija u debelome minusu, koji je procijenjen na oko 270 milijuna kuna.
Ta je konferencija - deja vu - održana u Koprivnici.
Prema već uhodanome obrascu, dakle, burzovnim špekulantima nisu potrebne insajderske informacije kako bi procijenili isplati li im se ulagati u Podravkine dionice ili ne. Potrebno je samo da prate gdje će uprava objavljivati poslovne rezultate.
Hm, da, pojam \"Maestro\" u nas Hrvata asocira samo pozitivne stvari.