Povećano nasilje u školama, konzumacija alkohola u sve ranijoj dobi, teškoće učenika i ostali faktori potaknuli su Komoru socijalnih radnika na pokretanje inicijative za zapošljavanje socijalnih radnika u školama. U potpisivanju inicijative sudjelovali su Hrvatska komora socijalnih radnika, Hrvatska udruga socijalnih radnika, Pravni fakultet u Zagrebu - Studijski centar socijalnog rada te Koordinacija komora u socijalnoj skrbi.
Inicijativa predlaže da se u novi Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi uvrsti odredba o uvrštavanju socijalnog radnika kao stručnog suradnika u školskoj ustanovi. Inicijativa za zapošljavanje socijalnih radnika u hrvatskim školama ima četiri razloga zbog čega je taj korak neophodan: određivanje konteksta problema, pomoć tijekom socijalnih problema, usmjerenost na povećanje resursa za uspješan odgoj, obrazovanje i ukupan razvoj i socijalizaciju svakog učenika te pravovremena reakcija u rješavanju problema. Inicijativu i priopćenje su potpisali predsjednica Hrvatske udruge socijalnih radnika (HUSR) Štefica Karačić, predsjednik Komore socijalnih radnika Antun Ilijaš, predstojnica Studijskog centra socijalnog rada, Gordana Berc te Alma Rovis Brandić, predsjednica Hrvatske komore socijalnih pedagoga.
VEZANI ČLANCI:
Socijalni radnik uvelike bi pomagao u određivanju konteksta problema. Socijalni radnik jest profesija educirana za prepoznavanje socijalnih rizika i rad s djecom/obiteljima koji žive u siromaštvu i riziku od socijalne isključenosti, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja. Rano otkrivanje problema pomoglo bi u sprječavanju težih posljedica života u težim životnim uvjetima koje bi negativno utjecale na daljnji rast, razvoj i obrazovanje djeteta. Uloga školskog socijalnog radnika je usmjerenost na povećanje resursa za uspješan odgoj, obrazovanje i ukupan razvoj i socijalizaciju svakog učenika. Također, školski socijalni radnik koordinira pružatelje usluga tijekom postupaka zaštite učenika koji žive pod socijalnim rizikom sa ciljem poboljšanja kvalitete života.
Nadalje, postoji preporuka Europske komisije za uvrštavanje socijalnog radnika u obrazovni sustav. "Sustav skrbi o djeci koja žive pod socijalnim rizicima nije integriran, a intervencije su vrlo često zakašnjele. Škole su primarno usmjerene na obrazovanje i obrazovne potrebe učenika dok je zadiranje u obitelj tema koju većina učitelja/ škola želi izbjeći. Zavodi za socijalni rad i njihovi Područni uredi uglavnom nemaju pravovremen pristup informacijama o učeniku u riziku što nosi dugoročne i često nepopravljive posljedice za samo dijete", stoji u priopćenju.
VIDEO: Snalažljivost na djelu: Prebacuju ih s jednog kraja Hrvatske Kostajnice na drugi s čamcem