Vjerujem da postoji zagrobni život u duhovnom obliku. Kao liječnik i
znanstvenik znam da čovjek, kad umre, postane lakši za 30-40 grama.
Očito je da u nama postoji energija koju ne možemo objasniti i koja u
trenutku smrti izlazi iz tijela. Zapravo, nezamisliva je interakcija,
npr., tijela koja se kreću svemirom u savršenom redu bez neke više
koordinacije. To što mi ne možemo pojmiti koordinatora stvar je naše
nesavršenosti odgovara HDZ-ov zastupnik Andrija Hebrang na
pitanje vjeruje li da i poslije smrti ima života ili trenutak umiranja
poima kao definitivan kraj.
Fenomen koji intrigira
Fenomen zagrobnog života u modernoj se civilizaciji tretira ili kao
pitanje vjere ili kao tema s ruba znanosti. No, s koje mu se god točke
pristupalo, malo je tko ravnodušan, a u vrijeme Svih svetih, kad se
pojačavaju sjećanja na pokojnike, o tim se stvarima više razmišlja. Ni
političari, bili ministri, zastupnici, socijaldemokrati, liberali ili
demokršćani, nisu imuni na razmišljanja o zagrobnom životu. I, kako je
pokazala naša anketa, uglavnom vjeruju da život ne prestaje s
posljednjim dahom.
Smrt nije kraj uvjerena je SDP-ova zastupnica Ingrid
Antičević-Marinović koja to uvjerenje crpi iz vjere u Boga. Teško
mi je zamisliti život poslije smrti, ali sam uvjerena da u njemu nema
patnji ni nepravde. Zamjenica šefa SDP-a Željka Antunović, pak, kaže da
kao praktična vjernica vjeruje u život vječni te da smrt prihvaća kao
dio života. Taj je dio, kaže, ne veseli, ali slijedi.
Za razliku od prvih dama socijaldemokracije, IDS-ov potpredsjednik
Damir Kajin tvrdi da je smrt završetak, ne vjeruje ni u zagrobni život
ni u reinkarnaciju o kojoj govore istočnjačke religije. Narodnjak
Radimir Čačić, koji za sebe kaže da je agnostik, vjeruje u postojanje
općeg dobra koje se pojavljuje kao pokretač svijeta i povijesti.
Vjerujem da postoji i mogućnost nastavka života, tj. neke vrste
postojanja i nakon što čovjek umre. Riječ je o trajanju duše ili
energije kaže Čačić, političar po profesiji i povjesničar iz
hobija.
I Japanci vjeruju u nebo
U čovjeku ima nešto besmrtno i neugaslo što ne prestaje živjeti s
fizičkom smrti, već nastavlja postojati u duhovnom stanju kaže
Ivan Čehok, šef HSLS-a. Potpredsjednik HSP-a Tonči Tadić, pak, uvjeren
je da će na drugome svijetu jednom sresti ljude koji su mu u životu
bili dragi, poput pokojnog oca. Iako je zaljubljenik u Japan, ne
razmišlja o istočnjačkoj teoriji reinkarnacije, već ističe da u budizmu
postoji niz struja, među kojima je dosta raširen amidizam.
Amitisti doživljavaju Budu kao božansko biće i zagovaraju
zagrobni život, poučava Tadić.
Glavni tajnik HDZ-a Ivan Jarnjak također vjeruje da postoji život nakon
smrti te daje naslutiti da ima posebno iskustvo na kojemu, uz crkveni
nauk, temelji svoj stav. No, o tome, kaže, ne želi govoriti za medije.
Potpredsjednica Kluba HDZ-a u Saboru Marija Bajt, pak, jednostavno kaže
da vjeruje dogmama Katoličke crkve i iz vjere crpi snagu za nesreće
koje donosi život. Jedna od njih bila je i pogibija njezina brata u
obrani Hrvatske. Kad sam u životnim kušnjama, razmišljam o
takvim temama. Kao vjernik vjerujem u uskrsnuće i u život poslije
smrti. Kad se suočim s kriznim situacijama, počnem razmišljati o smislu
života na ovom svijetu, a na kraju uvijek shvatim da je smisao i ovaj
život ovdje i onaj gore kaže predsjednik Hrvatskog sabora
Slavonije i Baranje i HDZ-ov disident Branimir Glavaš.
Vjerujem u život poslije smrti. U toj sam filozofiji odgojena, a
kasnije sam je na studiju teologije i racionalno prihvatila.
Osvjedočila sam se zahvaljujući argumentaciji na studiju da postoji
život poslije smrti, a za nas vjernike i teologe najveći je dokaz
život, smrt i uskrsnuće Isusa Krista kaže zamjenica predsjednika
HSS-a Ljubica Lalić dodajući da ima i predodžbu o tome kako život
poslije smrti izgleda.
Raj i pakao
Kao što ne vjerujem u Boga kao sijedog starca bijele brade koji
sjedi na oblaku i u ruci drži šibu kojom kažnjava čovjekovu
neposlušnost, tako ne vjerujem ni u materijalnu verziju drugog života.
Drugi je život stanje duše. Milina i mir u duši za mene je raj, a pakao
je stanje prokletstva objašnjava Lj. Lalić otkrivajući usput da
ne prihvaća pokajanje kao način pranja od grijeha. Ako je netko
cijeli život zločinac, nije dovoljno da se u času smrti pokaje da bi
sve ispravio kaže Lj. Lalić.
Životno me iskustvo naučilo da postoje neobjašnjivi fenomeni, pa
vjerujem da neki nastavak života postoji. Do takvih zaključaka čovjek
dođe s godinama slaže se s većinom upitanih i Slaven Letica.
Šef HSP-a Anto Đapić, pak, nema dvojbi o tome zašto život ne prestaje u
trenutku smrti. Apsolutno vjerujem u život na drugome
svijetu. Uvjereni sam vjernik i za mene je zemaljski život prijelazna
faza prema vječnosti kaže Đapić.
Ususret blagdanu Svih svetih upitali smo političare različitih orijentacija vjeruju li da postoji život poslije života