Devet pomoraca, šest Hrvata i devet Ukrajinaca, već gotovo četiri
tjedna plutaju na brodu Sol Trader pred koparskom lukom. Brod za
prijevoz rasutog tereta postala je za pomorce plutajuća čelična tamnica
iz koje, kako se zasad čini, neće tako skoro na kopno, udaljeno samo
15-ak minuta plovidbe. Teretnjak Sol Trader, vlasništvo kapetana Igora
Govorčina, rođenog Ižanina, ali nastanjenog u Rijeci, zaplijenjen je
zbog duga od gotovo pola milijuna eura.
Bez certifikata - na sidru
– Plovimo od 11. studenoga, kada smo isplovili iz Porto Nogara i iz
Tunisa u Portorož dovezli 2100 tona soli. Vezali smo se 4. siječnja,
kada su stigli iz Kapetanije i donijeli nalog o zapljeni broda –
ispričao je za Večernji list kapetan broda Splićanin Aljoša Juras.
– Oduzeli su nam certifikat i od tog smo dana blokirani u koparskoj
luci. Ukrcaj po rasporedu drva za Libiju otpao je, a vjerovnici se
javljaju iz dana u dan – kaže kapetan. Istina, dodaje on, ne javljaju
se njemu jer, eto, ni on, a ni posada nemaju nikakve mogućnosti
kontaktirati sa svijetom.
Isključen im je internet – također zbog duga, a pri kraju su i krediti
na mobitelima. Stoga su ih vrlo obradovali bonovi i novine koje su im
donijeli Večernjakovi novinari. Kapetan Govorčin, kažu pomorci, nije im
se javio ni jednom od kada je brod zaplijenjen. No, kapetan Juras došao
je do njegove obitelji pa mu poručio kako je dužan spasiti svoju
posadu, te da nije fer što već tri mjeseca bez plaće drži posadu, ljude
koji su došli raditi ovako težak posao kako bi prehranili svoje
obitelji. Sad nemaju ni plaće, niti mogu do svojih.
Među takvima je i prvi časnik palube, Riječanin Saša Vidaković. –
Plovim već dugo, ali ovakav nemar prema pomorcima i brodu ne pamtim –
razočaran je Vidaković.
Kapetan Govorčin sad je izbačen iz igre i pregovora o sudbini Sol
Tradera.
Tjedni neizvjesnosti
– Izbacila ga je banka koja je i vlasnik broda. Što će se sada
događati, teško je procijeniti. Nisam bankar, no razum mi govori da se
stvar može riješiti, dugovi podmiriti, pa čak još i zaraditi. No, to su
njihove stvari. Sada nas čeka duga i neizvjesna bitka za naplatu
interesa.
Moje je da brinem za posadu, no čini mi se da bismo ovdje mogli ostati
još barem mjesec dana dok se situacija ne razriješi. Ako se pokupimo i
napustimo brod, nećemo nikada dobit plaće – objašnjava kapetan.Danas će
imenovati odvjetnika jer su čuli da bi se, isplove li, pljenidba broda
ponovila u prvoj idućoj luci.
PLUTAJUĆA TAMNICA