Umro je švicarski teolog Hans Küng (93), koji je kritizirao Ivana Pavla II. i Benedikta XVI. zbog toga što su po njegovu mišljenju restaurirali Crkvu na doba prije Drugog vatikanskog koncila.
Küng je napadao pontifikat Wojtyle zbog vraćanja Katoličke crkve na predkonciljiski status quo i spriječio reforme, te odbacivao unutarcrkveni dijalog i branio apsolutnu dominaciju Rima. Govorio je kako Ivan Pavao II. propovijeda prava ljudi izvan Crkve, ali ih negira unutar, odnosno brani biskupima, teolozima i prije svega ženama bilo kakvu diskusiju. Benediktu XVI., kojim je bio kolega na sveučilištu, te je s njime i priljatevao, također je spočitavao rigidnost. Bile su čuvene njihove teološke raspre. Obojci papa je pak spočitavao i što nisu otklonili dogmu o nepogrešivosti papa, koja je uvedena na Prvom vatikanskom koncilu 1870. Uvođenju te dogme prema kojoj papa ne može zabluditi u pitanjima vjere i moralnog nauka kad naučava ex cathedra, što ne znači da on kao osoba ne bi mogao pogriješiti ili biti grešan, oštro se protivio i hrvatski biskup Josip Juraj Strossmayer. Na tom saboru Strossmayer je održao trosatni govor u kojem se protivio uvođenju dogme o nepogrešivosti papa.
Njemačka papinska akademija kaže da se nad Küngovim idejama uvijek treba promišljati, posebno zbog njegovih moralnih i kritičkih stajališta prema doktrini Katoličke crkve. Njegov rad treba i dalje biti u središtu rasprava.
- Umro je veliki lik teologije, čije ideje i analize moraju uvijek poticati na promišljanje o Crkvi, društvu i kulturi, napisala je pak Njemačka papinska akademija za život.
Küng, nazivan i buntovnik, svakako je bio najpoznatiji teolog u svijetu. Bio je profesor na sveučilištu u njemačkom gradu Tübingenu koje je pohađao i Ratzinger. I na sveučilištu je smatran čelnikom teologije neslaganja. Küngovo odbijanje prihvaćanja dogme o nepogrešivosti papa je ocijenjeno kao heretičko. Kongregacija za nauk vjere ga je 1975., kada je njezinim pročelnikom bio hrvatski kardinal Franjo Šeper, spočitala zbog njegovih antidogmatskih izjava. No, teološka sporenja se zaoštravaju i Kongregacija za nauk vjere, bivša inkvizicija, mu je 18. prosinca 1979. (na čelu je još bio Šeper, a papa je već bio Wojtyla) oduzela missio canonica, odnosno pravo na držanje nastave iz katoličke teologije. Küng je smatrao da Katolička crkva nema budućnosti bez reformi, a dolaskom na njezino čelo pape Franje 2013. je kazao kako je “ponovno rođena moja nada u Crkvu”. Dolazak Franje na čelo Crkve je stvarno prekretnica za njezinu budućnost. Završava se prošlostoljetna era i otvara se nova. Možda toga još nismo svjesni, ali i Crkva ulazi u novo doba, u svijet koji još treba istražiti, ali s Franjom je na dobrome putu.
Ovaj se zalagao za dijalog u Crkvi?Morat ću još jedanput pročitati Novi Zavjet,ali koliko se sjećam,Isus nije vodio "dijalog" s apostolima.