Budući da su zakazali Državni inspektorat i Agencija za zaštitu osobnih podataka te da Gradska toplana građane pretvara u robove, ostaje nam da Vas upoznamo kako se provode pravo i pravda za koje se toliko zalažete – stoji u pismu predsjednika Regionalne organizacije zaštite potrošača Željka Tomašića upućenom hrvatskom predsjedniku Ivi Josipoviću.
Neka vrate novac
Usred zime Karlovac vrije, i to radi gradske toplane, kao i prošle ogrjevne sezone. No, ove se događaji redaju sve većom brzinom, a o karlovačkom grijanju obaviješten je, dakle, i državni vrh.
– No, neće stati na tome, nego ćemo se obratiti i Europskom sudu za ljudska prava u Strasbourgu – najavljuje Tomašić.
ROZP je pisao Predsjedniku ogorčen time što mu državna tijela nisu odgovarala na predstavke. Još krajem rujna prijavio je Gradsku toplanu AZOP-u jer je nova toplinarska tvrtka preuzela osobne podatke korisnika usluga Toplane, koja je trenutačno u stečaju. Prijenos podataka proveden je bez znanja samih korisnika, a Državni inspektorat je radi toga prekršajno prijavio Toplanu, ali ne i Gradsku toplanu, koja naplaćuje račune temeljem tih podataka. ROZP je zatražio od AZOP-a da se podaci oduzmu Gradskoj toplani i da se naloži vraćanje novca potrošačima. Do danas nije dobio odgovor, niti nakon požurnice. Preuzimanje podataka korisnika je, između ostalog, bio predmet prijave inspekciji u listopadu. U toj prijavi se negoduje i što se inzistira na tome da oni koji se žele odvojiti iz gradskog centralnog sustava moraju prikupiti suglasnost svih korisnika na zajedničkom mjerilu potrošnje toplinske energije, kao i suglasnost Gradske toplane. Požalio se također i na naplatu pružanja usluge bez ugovora. Inspektorat je ustvrdio da su svi oni koji su platili račune ušli u ugovorni odnos s Gradskom toplanom, pa čak i oni koji nisu platili račune ili potpisali ugovore, ali dijele mjerilo s većinom koja jest, dok je po pitanju izdvajanja korisnika od sustava dalo za pravo Gradskoj toplani. Tomašić je zatražio ponovno razmatranje i utvrđivanje odgovornosti i vlasnika, to jest Grada, ali mu nije odgovoreno. Stoga je upoznao Predsjednika s time, pa i s činjenicom da Gradska toplana šalje opomene pred ovrhu onima koji nisu platili račune, a čak i nekima koji su se odvojili od sustava. A te koji su se odvojili, prijavila je Inspektoratu, koji provodi izvide.
Obavijesni razgovori
– Sada je to tijelo reagiralo odmah i počelo pozivati potrošače na obavijesne razgovore, čime je preuzelo ulogu istražnog suda – kaže Tomašić i napominje da je usluga koja se pruža bez narudžbe, po Zakonu, dar.