Pogonski dio rakete znatno je oštećen pri padu u Atlantski ocean nakon prvog leta, jer se jedan od tri padobrana propustio otvoriti a drugi se zgužvao, ali to uopće ne brine znanstvenike iz američke svemirske agencije, jer je ionako u pitanju dio rakete koji nije namijenjen ponovnom korištenju. Vjeruju da ej uzrok problema u zaplitanju konopaca padobrana.
Ne treba to naglašavati – rekao je šef misije Bob Ess. - To s padobranima za nas je značilo samo: "Hej, vidio ovo." To ans ne brine i neće biti nikakve istrage. Ne radimo ništa neobično, samo prolazimo kroz sve naše testove poslije leta.
Koliko ej točno let bio uspješan, kaže Ess, znat će se kad svi podaci iz snimača na raketi budu analizirani, što znači za nekoliko tjedana. Probni let Aresa X-1 (koji je koštao 445 milijuna dolara) trebao bi predstavljati prvi korak prema ponovnom osvajanju Mjeseca, ukoliko Bijela kuća ne odluči proračun NASA-e srezati ili ga preusmjeriti na neke druge letjelice i druge projekte.
Cinjenica da se nece ponovo koristiti ne znaci da im \"ne treba\". Taj dio na kruto gorivo, koji je jednak jednom od Shuttleovih ali malo dulji (ima 5ti \"prsten\" koji je prazan, za razliku od normalnih 4) su vratili natragg jer zele ispitati kako je paljenje proslo. Naime, kruto gorivo se lijeva u tu cijev sa specificnom jezgrom koja je zapravo supljina. Oblik te jezgre (moze biti jednostavan krug, ili kriz, ili u obliku zvijezde) odlucuje kakv ce profil potiska raketa imati. Revimo, ako je pozeljno imati jak potisak u prvih par sekundi paljenja, onda se supljina oblikuja sa sto vecom povrsinom, da brze izgara. Za ovaj let supljina je oblikovana specificno za namjene ovog novog sustava, pa inzinjeri NASE zele vidjeti kakav je ucinak izgaranje imalo na materijale.