Ništa se sa strategijom obrazovanja neće dogoditi, preopširna je, a ne sadrži detalje koji su jako bitni, kao primjerice malu maturu ili neki drugi razrađeni model upisa u srednje škole – prokomentirao je dugogodišnji viši savjetnik za matematiku Agencije za odgoj i obrazovanje prof. Vinko Bajrović projekt Ministarstva obrazovanja o kojem je jučer konačno raspravljao Sabor.
– Loše je što nije predviđena mala matura. Ja sam bio u skupini onih koji su je prvi zagovarali. Ona bi verificirala znanje iz ključnih predmeta – hrvatskog, stranog jezika i matematike – kaže Bajrović i dodaje da odgoje – tjelesni, tehnički, likovni i glazbeni – te vjeronauk ne bi trebalo ocjenjivati brojčano nego opisno. Na taj način, smatra, učenici ne bi mogli popravljati opći uspjeh ocjenama iz tih predmeta.
– Ako već nema male mature, onda bi za upis u srednju školu trebalo bodovati predmete ključne za nastavak obrazovanja iz sva četiri viša razreda osnovne škole. Recimo, onome tko će u kemijsku školu neka se boduju kemija i fizika, plus matematika, hrvatski i strani jezik, što je osnovno za sve – predlaže Bajrović naglašavajući da hitno treba mijenjati Pravilnik o ocjenjivanju. Osim loših kriterija za upis u srednje škole, ljuti ga što se promjene samo najavljuju umjesto da se izvode.
– S promjenama treba početi odmah, ali problem je u nedostatku novca. Zato se samo govori i govori umjesto da se radi. O Strategiji razvoja obrazovanja ne može se razgovarati bez financijskog plana – zaključuje.
>> Maturanti, a ne znaju koliko kuna dobiju za 15 dolara