Istraživanje

Proizvodima ambalaža, izgled i proizvođač isti, a kvaliteta i okus različiti

Borzan
Foto: VL
20.02.2015.
u 07:00

Zdravstvena ispravnost i deklaracija nisu jedino mjerilo, proizvod mora svuda biti jednako kvalitetan, kaže B. Borzan

Nitko me ne može uvjeriti da je po ukusu kupaca sa zapada deterdžent koji bolje pere i miriše, a nas u Hrvatskoj onaj od kojeg je rublje manje mirisno i slabije oprano, kaže eurozastupnica Biljana Borzan (SDP), koja ovih dana u suradnji s češkom kolegicom Olgom Sehnalovom radi na razbijanju mita trgovaca i proizvođača kako su brendovi istih proizvođača na svim europskim policama istog sastava i kvalitete. Ni u Hrvatskoj vjerojatno nema potrošača koji se dosad nije uvjerio kako je njemačka Nutella bogatija kakaom i lješnjacima te kremastija, a poljska slađa i s više mlijeka. Inače, ni trgovci ne bi isticali da je na akciji baš “njemačka”. 

Upućeni znaju gdje kupiti 

Zbog navodnog “klevetanja” deterdženta Ariel da nije isti na zapadnom tržištu i u Hrvatskoj, Ilija Rkman iz Društva Potrošač svojedobno je dobio oslobađajuću sudsku presudu s obrazloženjem kako su i ekspertize pokazale da je Ariel na hrvatskom tržištu manjkav i nije sadržavao iste supstancije kao “europski”. Niz je zamjerki i na čokolade, kekse, kečape, jogurte, sireve, napitke... poznatih proizvođača. I sve su češće pa nije čudno što su se Borzan i Sehnalova – nezadovoljne odgovorima EK kako su zdravstvena sigurnost proizvoda i ispravna deklaracija jedino mjerilo za stavljanje na tržište, a ukusi se po državama razlikuju – izborile za istraživanje spornih proizvoda. 

Nakon dosta uvjeravanja kako one trebaju odrediti koje bi proizvode trebalo testirati, a ne trgovci, Sehnalova je, doznajemo, ovih dana dogovorila i suradnju s jednim trgovačkim lancem. U njegovim dućanima u novijim i starijim članicama EU, odnosno u Njemačkoj, Češkoj i Nizozemskoj, upravo je počelo uzorkovanje naizgled istih prehrambenih proizvoda, a rezultati istraživanja, najavljuje Borzan, predstavit će se za nekoliko mjeseci u Puli. Sehnalova je već 2012. provela slično istraživanje u Češkoj, Francuskoj i Belgiji, koje je dokazalo da ni na tim tržištima ne jedu iste jogurte Activia i čokoladice Snickers i Mars, sireve i maslace President.,, Teško je očekivati da će ovo pokazati drugačije.

Rezultati u Puli

– Nažalost, istraživanje zasad ne obuhvaća i Hrvatsku. No vjerujem da će novi podaci biti i odlična osnova za nove inicijative prema Komisiji da se uhvati u koštac s ovim problemom – rekla je Borzan. 

>> 'Potpiše li se trgovački sporazum EU i SAD-a, naš život će se bitno izmijeniti' 

>> 'Tajna soba u kojoj su mi pokazali TTIP izgleda kao u špijunskom filmu'

Komentara 7

SI
Simona86
11:15 20.02.2015.

Heh, pa od kada ja znam za sebe su proizvodi koji su za naše tržište slabije kvalitete nego oni koji su za recimo austrijsko tržište.Kao najbolji primjer mogu navesti milka čokoladu, izgledom i ambalažom isti, a okus su nebo i zemlja. Tako da pozdravljam ovu aktivnost od Borzanice i nadam se da će uroditi plodom...

MA
marijajuka
16:12 20.02.2015.

Ma vidi ti našeg mikrogrizzly-a i zapažanja. Znači, ako ti dođeš negdje na biftek, onda tebi konobar može donijeti ramstek pod biftek jer ga ne plaćaš koliko bi ga trebao plaćati. Glupost! Postoje jasna pravila koja se moraju poštovati da bi se neki proizvod mogao prodavati pod nekim imenom, sve drugo je varanje. Uopće ne ulazim u to koja će mu biti cijena, tj. neka bude duplo skuplja od sadašnje ako je tako, pa nek lijepo narod bira želi li taj proizvod kupiti ili ne. Ali, taj proizvod mora biti ono za što se prodaje, a ne prodaja mu*a pod bubrege!

DU
Deleted user
09:38 20.02.2015.

opće poznata stvar. zato ja ni ne kupujem niti te proizvode niti proizvode tih proizvođaća.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije