U stravičnoj prometnoj nesreći koja se dogodila sinoć u Ilici poginule su dvije osobe. Nesreću je skrivio 20-godišnji Marin Kamenički, a u prilikom ovog nesretnog događaja došlo je do niza propusta, kako od strane samog vozača tako i od strane sustava nadzora prometa.
Prometni stručnjak Željko Marušić je za Autoportal u analizi ove, jedne od najtežih prometno-tehničkih nesreća u hrvatskoj povijesti, čiji je zbog užasne brzine i velike mase (1,8 tona) ishod mogao biti i tragičniji, naveo pet mjera koje se trebaju primijeniti kako bi se smanjio broj poginulih na hrvatskih cestama.
1. Vratiti zakon o ograničenju snage vozila kojim mogu upravljati vozači do napunjene 24. godine, s tim da se prethodno važeća granica od 80 kW (nelogično uvedena kako bi se pogodovalo jednom uvozniku, a takva klasa ne postoji u EU, postoje 55, 70, 85, 110... kW) smanji na 70 kW, odnosno 95 KS.
2. Hitno uvesti odredbu o 12 kaznenih bodova, jer ako ovaj slučaj, kao i prethodni tragični na Istarskom ipsilonu, kad je teško alkoholizirana vozačica vozika u kontra-smjeru. Toliki broj bodova bi se, između ostalog, trebao davati za vožnju gradom brzinom dvostruko većom od dopuštene. Ne razumijem zašto netko takvim, doslovce, 'ubicama na cesti', želi dati drugu šansu
3. Sva raskrižja i opasne dionice treba premrežiti, ta pravni sustav certificiranim kamerama visoke rezolucije, koje bi prvenstveno nadzirale prolaske kroz crveno svjetlo i brzinu. Stoput sam govorio da jedna takva kamera vrijedi više od stotina savjeta, apela, upozorenja... A sada, na toj dionici, koja omogućava razvijanje velikih brzina, a vrlo je opasna (zavoj, loš nagib, četiri trake bez središnje barijere) policija povremeno mjeri brzinu, a fiksna je kamera 2,5 km zapadno. Dakle, jedanput se prođe i provjeri da nema mobilnog mjernog uređaja, niti policije, pa drugi put 'po gasu'
4. Pravosuđe treba tako rekonstruirati (u njemu je primarni 'zločudni tumor' svih problema, ostalo, pa i ovaj žalosni slučaj su 'metastaze'. Kao, 'što vrijedi da se oduzme, poništi dozvola, kad će dotični voziti i dalje, bez nje'. Treba stvoriti sustav da takav akt znači izravnu zatvorsku kaznu od najmanje 6 mjeseci, odmah izvršnu! Da policija takve, s mjesta gdje ih uhvati u vožnji bez dozvole, temeljem izvršnih pravnih akata, odmah sprovodi u zatvor, na izdržavanje kazne. Dakle, da nema povlaštenih 'tatinih sinova' i 'uglednih poduzetnika', da svi budu jednaki pred zakonom
5. Treba konačno, kao što već imamo u ostalim granama prometa, utemeljiti Agenciju za sigurnost cestovnog prometa, a upravljanje sigurnošću prometa, iz MUP-a prebaciti u MMPI. Konačno, nije li dotični, sumanuto jureći ispred zgrade Ravnateljstva policije, jasno pokazao koliko poštuje i respektira policiju?!
Bi li ove mjere u potpunosti spriječile divljanje po cesti teško je reći, ali ako bi spasile samo jedan nedužni život, bile bi korisne.
Da se mene pita, prvo bih uvela da se vožnja u pijanom stanju ili prebrza vožnja koje rezultiraju sudarom i smrtnim posljedicama izjednače s ubojstvom. Dakle, ovaj i ona esdepeova pročelnica u zatvor na min 15 godina.