ŠIBENIK, DRNIŠ – Radovi na dionici
državne ceste D33, koja vodi od Šibenika prema
Drnišu i Kninu, još nisu završeni,
premda se vrlo skoro navršava godina dana otkad su započeti.
Ta cesta, kojoj tepaju da je ‘županijska žila
kucavica’ i prometnica od najvećeg lokalnog značaja,
još je zatvorena za promet na dionici od Pakova Sela do
Drniša.
Dozlogrdio zaobilazak
Zbog toga svi cestovni putnici moraju putovati lokalnim obilaznicama,
pri čemu se putovanja između Šibenika i Knina pretvaraju u
iscrpljujuće doživljaje. To je dozlogrdilo Drnišanima,
Kninjanima i stanovnicima okolnih sela, pa su do sada više
puta prosvjedovali zbog nevjerojatno dugog trajanja radova. Mnogi drže
nedopustivim da rekonstrukcija svega 10,1 kilometara ceste traje tako
dugo te da se za to vrijeme nehajno zatvori tako važna prometnica.
Obnova koja navodno stoji oko 30 milijuna kuna traje jednako kao i
gradnja stotinjak kilometara potpuno nove autoceste, pa su
mještani Pakova Sela, Žitnića i drugih sela istinski
ogorčeni. Sumnjaju u nemar sviju uključenih u taj projekt, počev od
investitora Hrvatskih cesta, izvođača iz tvrtki Asfaltna cesta,
Konstruktor-inženjering i Alpine Mayreder Bau, kao i nadzornika iz
Instituta građevinarstva Hrvatske. Kada će ta cesta biti otvorena za
promet, upitali smo Branka Kužinu, direktora šibenske
ispostave Hrvatskih cesta.
– Krajnji rok je 26. veljače ove godine, premda mislim da
ćemo je možda otvoriti 12. ovog mjeseca, iako će na jednom dijelu kod
Moseća još trajati radovi. Planirali smo to učiniti prije
Božića, ali smo se bojali da se netko u blagdansko vrijeme zbog
alkohola ne unesreći. Eto, jedan mladić iz Pakova Sela
srušio je pet-šest stupića. Cestom se može i sada
voziti, ali polako, iako je zatvorena za promet –
objašnjava Kužina.
Tri radnika na cesti
U obilasku te dionice uočili smo jednog radnika na malom stroju za
valjanje, jednoga koji je lopatom nabacivao zemlju uz rub ceste, te
još jednog usamljenog bagerista. I djetetu je jasno da se
takvom brzinom ta dionica neće moći dovršiti ni za sljedećih
petnaestak godina, a u Hrvatskim cestama to lakonski
objašnjavaju činjenicom da je ‘izvođač na
godišnjem odmoru’ (?!).
No i ono što je učinjeno do sada budi sumnju kod lokalnog
stanovništva. U Pakovu Selu upozoravaju kako se najopasniji
dijelovi nisu sanirali na dobar način, da su jednako ili još
opasniji za promet nego što su bili, da je asfaltni sloj već
neravan, grbav i tome slično. Zamjera se i to što na čitavoj
dionici nigdje nisu predviđeni autobusno ugibalište niti
nužno potreban prijelaz za stoku (ovce, koze i krave) i poljoprivredne
strojeve.
Posvemašnji nemar vlasti vidljiv je i u tome što
još nije razminirano minsko polje tik uz cestu, smatraju
Pakovčani. Pribojavaju se i toga što ih čeka kad se krene u
gradnju brze ceste od Šibenika prema Drnišu, čiju
gradnju vlasti neopravdano uvrštavaju u svoje velike uspjehe
već godinama, unatoč goloj činjenici da nisu niti blizu stvarnom
početku.
NEMAR Još traju radovi na državnoj prometnici D33 od Pakova Sela do Drniša