Austrijska savezna pokrajina Štajerska ukida na “Veliki petak” ,18. travnja, ekološko ograničenje brzine od 100 km/h (IG-L 100), na autocestama A2 i A9. Uz upozorenje da ograničenje brzine od 100 km/h ostaje ostaje između izlaza Graz-Istok i Graz-Zapad ( na području Feldkirchena)”, izvještava u ponedjeljak austrijski dnevni list „Kleine Zeitung“. List konkretno navodi dionice autocesta na kojima se ekološko ograničenje brzine (IG-L 100 km/h) ukida i time “odlazi u austrijsku povijest”. Na autocesti A2 ograničenje brzine od 100 km/h se ukida na dionici između izlaza Graz-Istok i Sinabelkirchena odnosno izlaza Graz-Zapad i Liebocha. Ograničenje brzine od 100 km/h ukida se i na autocesti A9, između tunela Gratkorn i čvorišta Peggau - Deutschfeistritz odnosno između izlaza Graz-Zapad i Leibnitza.
O ukidanju ekološkog ograničenja brzine od 100 km/h i prelazak na 130 km/h piše u ponedjeljak i austrijski dnevni list “Kronen Zeitung”. “Ukidanjem ograničenja rasterećujemo na tisuće putnika koji svaki dan putuju na posao na dijelu dionica autocesta A2 i A9. Dugogodišnja mjerenja kvalitete zraka pokazala su da se postojeći limiti uglavnom mogu zadovoljiti, a stanje se konstantno popravlja zahvaljujući tehničkom razvoju vozila”, rekao je za “Krone” Mario Kunasek, zemaljski poglavar pokrajine Štajerske iz krajnje desne Slobodarske stranke (FPÖ). “Kronen Zeitung” ističe da je nova Uredba već finalizirana i da će je u utorak, 15. travnja, u ime pokrajinskog poglavara Štajerske Kunaseka, potpisati njegov stranački kolega, vijećnik za okoliš u štajerskoj pokrajinskoj vladi Hannes Amesbauer (kao “akt neizravne Savezne uprave”).
“Potpisom uredbe znak IG-L bit će uklonjen. To znači da će štajerski putnici koji putuju svaki dan na autocestama oko Graza, kao i svi ostali vozači ponovno moći voziti dozvoljenom brzinom od 130 km/h, osim ako iz drugih razloga nisu propisane niže brzine”, istakao je Amesbauer. Ova informacija o ukidanju ekološkog ograničenja brzine od 100 km/h u Štajerskoj, važna je i Hrvatima, kao i svim ostalim putnicima koji putuju u ili kroz Austriju navedenim autocestama. Pa tako i onima koji iz Hrvatske preko Slovenije i austrijskog graničnog prijelaza Spielfeld putuju autocestom A2 u smjeru Graza i Beča i obrnuto, ali i u smjeru Klagenfurta i austrijsko-talijanske granice i obrnuto.
Kao i u austrijsko susjedstvo, Mađarsku, Slovačku, Češku, Italiju …. Kroz Štajersku prolazi i tranzitna “žila kucavica” autocesta A9, poznata kao Pyhrn autocesta. Ona također od Spielfelda preko Graza povezuje pokrajinu Štajersku s pokrajinom Gornjom Austrijom i prolazi kroz Alpe. Njome u oba smjera također putuju brojni Hrvati s zapadnog dijela Austrije i Njemačke kada putuju u Hrvatsku, ili se iz nje vraćaju, kao što će to biti za dolazeći Uskrs. Austrijski “Krone” piše da dok se vozači automobila koji se dnevno na posao voze autocestama oko Graza već unaprijed vesele skorom skidanju oznake za ekološko ograničenje brzine “IG-L” koja je često zbunjivala turiste u prolazu, austrijska oporbena stranka Zeleni te aktivisti i stručnjaci za zaštitu klime i okoliša su ogorčeni i oštro kritiziraju pokrajinski politički vrh Štajerske. Uz poruku, kako je tim potezom ne samo “okončao” zaštitu klime nego i zdravstvenu mjeru za stanovnike ove austrijske pokrajine.
Među kritičarima je i Austrijski prometni klub (VCÖ), koji upozorava da veća brzina kretanja znači i “veću potrošnju goriva, veću prometnu buku za okolno stanovništvo, više štetnih zagađivača, povećanu emisiju CO₂, te povećan rizik od prometnih nesreća zbog znatno dužeg zaustavnog puta”. Dosad je na snazi bio Zakon o kontroli onečišćenja zraka, i ograničenje od 100 km/h odnosilo se je samo na motore s unutarnjim sagorijevanjem. Električni automobili i vozila na vodik nisu se morali pridržavati tog ograničenja brzine i dozvoljeno im je bilo da voze 130 km/h. Ali to od „Velikog petka“, odnosno 18. travnja, više neće biti slučaj na štajerskim autocestama, navode austrijski mediji. Uz napomenu lista “Krone”, kako je najavljeno da će od srpnja na posebno frekventnim dionicama autocesta A2 i A9, biti postavljene nove Stanice za mjerenje “fine prašine”. I da će se mjeriti, najmanje godinu dana. Potom slijedi evaluacija podataka.
Neznam zašto se na maturi iz HJ inzistira na pisanju sažetka, kad je praksa da se pišu tekstovi koji istu stvar ponove doslovno bar 10 puta.