STRATEŠKI PROJEKT

Radovi na Pelješkom mostu napreduju punom parom: Na terenu je 725 radnika, evo dokle su stigli

Foto: Hrvatske ceste
1/7
21.09.2020.
u 19:17

Dosad je potpuno izniklo čak 11 od 12 stupova budućeg mosta

Na gradilištu Pelješkog mosta trenutačno je rekordnih 725 radnika, što znači da su radovi na mostu koji će spajati Hrvatsku na vrhuncu i prebačeni u šestu brzinu. Prema podacima koje smo dobili od Hrvatskih cesta, dosad je iz mora potpuno izniklo čak 11 od 12 stupova budućeg mosta na kojima je u kolovozu već postavljeno 20 segmenata čelične nosive konstrukcije, a na četiri stupa počela je i gradnja pilona. A počelo je i zavarivanje segmenata.

Varioci iz Kine

Što se tiče stupova, nedovršen je još samo 12. stup, na kojem je dosad izvedeno postavljanje i spuštanje oplate naglavnice. Radovi su najviše poodmakli na središnjim stupovima. Tako su na stupnim mjestima 5, 6 i 7 postavljena po dva bazna segmenta čelične rasponske konstrukcije mosta i završeni su kompletni radovi na izradi prve i druge faze nultog segmenta pilona. Na S8, visok 53,35 metara, postavljena su dva čelična bazna segmenta rasponske konstrukcije mosta te armatura, izrađena je oplata i završena ugradnja betona prve faze nultog segmenta pilona.

VIDEO: Ovako su se gradile pristupne ceste za Pelješki most početkom ove godine

Visina pilona iznad rasponske konstrukcije mosta iznosit će 40 metara. Na S9 u kolovozu montirana je privremena skela za dva čelična bazna segmenta čije je postavljanje bilo predviđeno za početak rujna. Na S10 je uz pomoć plovne dizalice maksimalne nosivosti 1000 tona, s transportne barže, podignut i geodetski pozicioniran čelični bazni segment BS101, dok je BS102 postavljen početkom rujna. Pojedinačna težina baznog segmenta iznosi oko 269 tona. Na S11 ugrađena je armatura te završena izrada oplate i betoniranje šestog, sedmog i osmog segmenta stupa. S11 je ukupne visine 31,98 metara i sastoji se od osam segmenata. Radovi su završeni potpuno i na S13, S2, S3 i S4. Što se tiče upornjaka, na U1 završena je prva i druga faza upornjaka, a na U14 izvedeni su prva faza i nadozid upornjaka, druga faza stupa i krila upornjaka te ležajne klupe.

U veljači ove godine na gradilište mosta je iz pogona u Kini stiglo prvih 29 segmenata čelične rasponske konstrukcije. U kolovozu je, navode u Hrvatskim cestama, postavljeno 20 segmenata čelične rasponske konstrukcije mosta na potporne skele. Ističu i da su u drugoj polovici kolovoza na gradilište pristigli visokospecijalizirani varioci iz Kine koji rade na okrupnjavanju segmenata rasponskog sklopa. U HC-u navode da je zavarivanje dvaju segmenata počelo na pelješkoj strani mosta koji su oslonjeni na skeli uz upornjak. U Hrvatskim cestama kažu i da je na putu prema Hrvatskoj trenutačno brod s 13 novih segmenata nosive čelične konstrukcije koji bi trebao stići na gradilište početkom listopada.

1/7

Pristupne ceste i mostovi

Od 725 radnika koji su trenutačno na gradilištu, 153 su tehničko i pomoćno osoblje, a ostalo su radnici, strojari i mornari na brodovima. Dosad je na gradilištu bilo najviše oko 500 radnika. I na pristupnim cestama Pelješkom mostu radi se punom parom pa su tako na dionici Duboka – Sparagovići među ostalim počeli i pripremni radovi za izvedbu temelja mosta Dumanja jaruga. Najzahtjevniji objekt na toj trasi je tunel Debeli brijeg čija je glavna cijev kod izlaznog portala iskopana do 700, a servisna do 535 metara. Na stonskoj je obilaznici, među ostalim, u tunelu Polakovica nastavljen iskop glavne cijevi tunela koji sad iznosi nešto više od 50 metara.

Ključne riječi

Komentara 102

NM
nemirno more
19:24 21.09.2020.

kako napreduju radovi na prilaznim cestama...

ZZ
zivadin.zivko.kurtovic
04:43 22.09.2020.

Ljevičari i ostali Jugokolonaši na aparatima; ... bosanski bošnjaci na aparatima ... domaće ugrožene manjine na aparatima ... ... aparati na aparatima ...

JA
jadnatikoza
19:56 21.09.2020.

Još prije 30 godina smo kao dio Jugoslavije radili brane, ceste, bunkere i izvozili za cijeli bliski istok, a sad sami sebi ne možemo izgraditi most do poluotoka. Sramota na šta smo spali da nam kinezi grade infrastrukturu

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije