Iz Optima grupe demantirali su medijske spekulacije o dugotrajnijem zatvaranju bosanskobrodske Rafinerije nafte i otpuštanju 150 radnika zbog negativnih financijskih rezultata.
Optima grupa: Po planu
Načelnik Odjeljenja za marketing i reklamu u Optima grupi Rade Vidaković tvrdi kako te informacije nisu točne.
– Rafinerija će izvesti redovan remont svojih postrojenja i neće biti obustavljanja proizvodnje na razdoblje duže od 45 dana. Po završetku remonta nastavit će se s normalnim radom i revitalizacijom planiranih investicija u rafinerijska postrojenja, gdje obavljamo postupno uvođenje u rad nove linije za preradu nafte – rekao je Vidaković.
>>Rafinerija B. Brod: Obećavamo, 2015. zrak će biti potpuno čist
Iz Bosanskog Broda također navode da remont počinje u nedjelju, kada će s radom prestati postrojenja za preradu nafte, dok će postrojenje za doradu derivata raditi do 18. studenoga. Prema najavama iz Uprave Rafinerije, remont na tim postrojenjima trebao bi završiti do kraja ove godine, a za zimsko razdoblje odlučili su se, kažu, jer se situacije s povećanjem koncentracije nekih spojeva i tvari u zraku redovito pojavljuju upravo tada.
Loša prodaja?
Predsjednik mreže udruga Zelena Slavonija Tomislav Lukić, međutim, kaže da podaci kojima on raspolaže također govore o tome kako je poslovanje Rafinerije vrlo loše. Prema njegovim riječima, rafinerijska skladišta su puna i plasman roba ne ide onako kako je planirano, a veliki problem predstavlja im i pitanje zagađenja zraka.
>>Brođani zbog smrada kavu na Korzu piju sa zaštitnim maskama
– Oni su napravili realan iskorak u smislu modernizacije postrojenja, ali kako ne rade s tim postrojenjima, nema ni smanjenja onečišćenja. Plasman im je otežan jer nemaju prometnu vezu s udaljenim trećim tržištima. Željeznički i riječni promet onemogućeni su, tako da im ostaje samo cestovni. S druge strane, tržište BiH apsorbira oko 900.000 tona tona godišnje, od čega Rafinerija plasira tek polovinu – kaže Lukić. On dodaje kako informacija o starim i zastarjelim pogonima ipak ne stoji. Štoviše, bosanskobrodska Rafinerija nafte sa svojim pogonom, koji je u rad pušten tek 1990. godine, spada među najmodernije na Balkanu. Međutim, problem je u tome što sustav održavanja i rada samog postrojenja ne odgovara standardima Europske unije.
Previše mi nekako pozitivnih vijesti za S.Brođane dolaze preko Save od vlasnika rafinerije, kao da smiruju situaciju nakon zaobilaženja Ruskog plinovoda Hrvatske. Kao da se boje nekakvih problema iz Hrvatske oko snabdijevanja naftom rafinerije u Bosanskom Brodu