Nema kluba zastupnika koji u Saboru jučer za vrijeme rasprave nije podržao novi Zakon o Hrvatskoj radioteleviziji Podržati, je zapravo preblaga riječ za ono što se odvijalo u sabornici jer ne događa se baš svaki dan da SDP-ov Nenad Stazić javno hvali vladajuće za izrađeni zakon.
Idila je započela još prije na matičnom Odboru za medije na kojem je također novi zakon jednoglasno prihvaćen. I kada se sve to uzme u obzir nije baš jasan potez koji je usred rasprave izveo Klub HDZ-a podijelivši među svim zastupnicima amandman na zakon prema kojem bi maksimalno šest minuta po satu reklama u udarnom terminu bilo rješenje za puno duže vrijeme od godinu dana.
Prema prijedlogu "nahvaljenog" Zakona, naime, u udarnom terminu, dakle od 18 do 22 sata HRT je mogao emitirati reklame šest minuta jedino prvu godinu dok traje prilagodba na zakon. Nakon toga, smjeli bi u to vrijeme emitirati četiri minute.
Zbog čega je došlo od ovog obrata, dan prije glasovanja, usred rasprave?
- HDZ je išao s ovim amandmanom za šest minuta marketinškog prostora u prime timu za hrt, ali predlažemo ne samo godinu neko i naredne tri godine jer Vlada je HRT-u odbila program restrukturiranja jer oni imaju višak zaposlenika koje treba zbrinuti. Stoga smatramo da ta minutaža treba ostati jer HTV sa 3500 zaposlenika treba doći na prihvatljivih 2500 zaposlenika-objasnio je predsjednik Kluba HDZ-a Andrija Hebrang zbog čega je došlo do "spornog" amandmana. Dodao je da će o svemu još razgovarati sa koalcicijskim parterima i da se nada kako će i oni podržati amandman. U suprotnom će ga, kaže Hebrang, povući. Upravo to-odustajanje od amandmana, kako doznajemo, zatražiti će danas SDP-ovci. U suprotnome neće glasovati za Zakon o HRT-u. U najjačoj oporbenoj stranci u šoku su zbog Hebrangovog manevra i nije im jasno zbog čega se sada pojavio taj novi amandman kada je oko svega bio postignut konsezus. Oštro su demantirali i glasine prema kojima je šef Kluba HDZ-a Andrija Hebrang izišao s tim amandmanom upravo na pritisak i inzistiranje SDP-a. Tvrde kako to nema veze s istinom.
U svakom slučaju biti će zanimljivo vidjeti kako će se cijela stvar rasplesti i hoće li HDZ-ovci na kraju ipak povući sporni amandman. Razgovor s koalcijskim partnerima koji je Hebrang za danas najavio prije glasovanja biti će posebno zanimljiv s obzirom da je Marijana Petir u ime Kluba HSS-a jučer za govornicom rekla kako je šest minuta reklama u udarnom terminu idućih godinu dana, a nakon toga četiri minute, optimalno rješenje jer ostavlja prostor za zaradu i komercijalnim televizijama koje se bore na tržištu.
S druge strane SDSS-ov Milorad Pupovac, također koalicijski pertner ima drugačije mišljenje. On pak smatra da bi šest minuta reklama u udarnom terminu trebalo vrijediti i nakon godinu dana, odnosno sve gok se ne napravi temeljita rekonstrukcija HRT-a.
No isto je tako dodao kako nije samo minutaža mehanizam koji će donijeti više korektnosti u pogledu tržišnoga natjecanja između HRT-a i komercijalnih televizija.
- Pitanje cijene oglašivačkog prostora također je važno sredstvo. Ponekad javna kuća zapravo ruši cijenu i stvara dampinške uvjete cijene na tržištu oglašavanja koje s pravom privatni, komercijalni i medijski oglašivači smatraju nečim što je protivno zakonu i protivno principima tržišnog natjecanja - zaključio je Pupovac.
Broj i trajanje promidžbenih poruka na Hrvatskom radiju i HTV-u trebalo bi povećati i objediniti u jedinstvenu emisiju u trajanju dva sata koja bi se emitirala na kraju programa, bez prekidanja filmovima i ostalim emisijama. Tako bi u promidžbenim porukama nesmetano uživali urednici i novinari HRT-a koji nam sada dosađuju plašenjem kataklizmom HRT-a usljed mogućeg skraćivanja trajanja reklama.