TROGIR – Nakon višegodišnjih najava rekonstrukcije opasnoga križanja u
Pantani kod Trogira, projektanti su napokon dobili sve suglasnosti i
lokacijske dozvole te su počeli raditi na glavnom projektu za
građevinsku dozvolu.
Naime, splitski Geoprojekt već je prije napravio rješenje za rekonstrukciju raskrižja, ali ono nije dobilo suglasnost MORH-a.
Uvjet je bio da se u sklopu radova na križanju sagradi i cesta za
potrebe vojske, a to bi bilo moguće jedino malim zalaženjem unutar
granica Ornitološko-ihtiološkog rezervata Pantan.
Zbog toga je trebala i posebna suglasnost državnoga tijela koje upravlja rezervatom.
Kada je ustanovljeno da cesta koja će spajati vojni objekt s pistom u
Zračnoj luci prolazi samo rubnim, i to prilično zapuštenim dijelom
rezervata Pantan te da će se probijanjem nove trase urediti to
zemljište, s novim su se cestovnim rješenjem složili i zaštitari
prirode.
Tako je napokon sve dogovoreno i može početi izrada novih glavnih
projekata za izdavanje građevinskih dozvola i početak gradnje posve
drukčijeg križanja od sadašnjega.
Inače, raskrižje državnih cesta D409 i D315 u mjestu Pantan, kojima se
promet iz Trogira odvaja za Staru kaštelansku cestu prema jugu i
obilaznicu u smjeru Splita prema sjeveru, mjesto je čestih prometnih
nesreća s teškim, pa i smrtnim posljedicama.
Inspekcija za sigurnost prometa Hrvatskih cesta svrstala je raskrižje u Pantanu među “opasna mjesta na državnim cestama”.
Stručnjaci Geoprojekta predložili su rekonstrukciju postojećega
prometnog prostora u oblik kružnog raskrižja, tzv. rotora s tri kraka.
Takvo bi križanje moglo propustiti oko dvadeset tisuća vozila na dan.
Rekonstrukcija križanja Pantan
![](/media/img/35/bb/8a1b8905298c435bd75e.jpeg)