– Nakon serije lanjskih medijskih napisa u kojima je hrvatska mesna industrija generalno bila optužena da uvozi meso sumnjive kvalitete staro i po deset godina i „utapa“ ga u mesne prerađevine, nismo primijetili da su mjerodavne službe u međuvremenu izvijestile o tome tko se konkretno na takav način „igra“ s ugledom mesoprerađivača i sa zdravljem nacije. Takve su optužbe, bez ikakva dokaza, bacile loše svjetlo na cijelu mesnu industriju i negativno se odrazile i na napore Industrije mesa Ivanec da u uvjetima žestoke konkurencije (uvoz!) preživi na tržištu. Srećom, nakon krize i loše lanjske godine s minusom, ohrabruju nas pozitivni pomaci u prvom kvartalu, koji pokazuju porast ukupnog plasmana i prodaje proizvoda za pet posto.
Izjavio je to dipl. ing. Dragutin Mostečak, direktor Industrije mesa Ivanec, koja zapošljava 170 radnika. Porast plasmana najveći je na području Istre i Rijeke, gdje je prodaja svježeg mesa porasla za čak 175 posto, a mesnih prerađevina 137 posto. Prodaja svježeg mesa IMI-ja je 130 posto porasla i na području Splita, a veći je i plasman prerađevina, koji je, baš kao i u Zagrebu, porastao za trećinu.
– S obzirom na to da na domaćem tržištu mesa za proizvodnju prerađevina nema dovoljno, uvozimo ga i to isključivo iz Njemačke, Španjolske i Austrije. Meso iz Europe staro je najviše tri mjeseca, jer u EU nema viškova ni zaliha. Govedinu iz Južne Amerike više ne uvozimo, prvenstveno zato jer je poskupjela, a bilo je i problema i zbog veterinarskih prepreka, jer je tamošnja stoka oboljela od bolesti plavog jezika – otkriva Mostečak.
– Uvozno meso ne ide u mesnice, ono nam stiže u zamrznutom stanju i koristimo ga isključivo za preradu. Kad govorimo o svježem mesu, riječ je o stoci isključivo iz domaćeg uzgoja koju na vlastitim klaoničkim linijama koljemo dva do triput na tjedan – dodaje Mostečak. Na žalost, stoke je sve manje, a o stanju kakvo vlada u ivanečkome kraju svjedoči podatak da je prije par desetljeća na raspolaganju bilo 5000 teladi. Danas je bilanca – nula komada! O lošem stanju stočnog fonda govori i to da je za nedavna otkupa Industrija mesa nešto krava uspjela otkupiti samo na području Slavonije.
Novi vozni park
– Porast plasmana rezultat je pojačane marketinške kampanje. Kako bismo se što bolje pozicionirali na Jadranu i u Zagrebu, prošlih smo dana vozni park obnovili nabavom sedam novih vozila, prvenstveno za obilazak tržišta i kupaca – istaknuo je komercijalni direktor Darko Hlapčić. Industrija mesa već se naveliko sprema i za predstojeće Dane grada, kada će njeni mesari građanima ponovno podijeliti kilometar jegera i najsretnijeg kupca obradovati glavnom nagradom – Citroënom C1.