Prošle godine prvi put u posljednjih 16 godina u Hrvatskoj nijedno dijete u dobi do 14 godina nije počinilo suicid. Općenito je broj suicida lani među djecom i mladeži najmanji od 2000. godine, podatak je koji je jučer predstavila dr. Maja Silobrčić Radić iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo na konferenciji “Suicidalno i autoagresivno ponašanje u djece i mladih, činimo li dovoljno?”.
Unatoč povoljnijoj statistici, lani si je u Hrvatskoj ipak 36 djece i mladih do 24 godine oduzelo život. Na ovoj se konferenciji moglo, među ostalim, čuti i kako redovito raste broj malenih pacijenata pred kraj školske godine. Pritisak društva je evidentan, a da je školski sustav zaostao, već je generalni stav, no na ovoj su konferenciji bili okupljeni stručnjaci (psihijatri, dječji psihijatri, psiholozi, socijalni radnici itd.) koji gledaju njegove posljedice.
– Vidimo u petom i na početku šestog mjeseca, kad se zaključuju ocjene, pojačan priljev naših pacijenata. Vidimo i nešto više samoozljeđivanja pa imamo priliku shvatiti da je za njih stres kako će proći u školi. Kad sam je išao u školu, bilo je super proći s četiri, a danas s četvorkom imaš problem upisati školu iz koje bi sutra mogao na fakultet. To je nešto što je društvo napravilo – rekao je prim. Domagoj Štimac iz Poliklinike za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba. Tako je spontano nastala diskusija upravo o hrvatskom obrazovnom sustavu za čiju reformu nije kontaktiran nitko od više desetaka stručnjaka koji su sudjelovali na ovoj konferenciji.
– Pa koje dijete u petom razredu može razmišljati da će se u osmom lupati u glavu jer je prošlo s tri?! Pritisak na dijete koji smo mi napravili kao društvo je nedopustiv. Pa nisu sve decimale, ajmo prepoznati što to dijete može, a mi stalno idemo s nekim negativnim pristupom - rekao je dr. Štimac pred okupljenim stručnjacima koji su suglasni da ocjene u osnovnoj školi trebaju biti opisne.
Ne trebaju biti opisne, ocjene trebaju ostati kao poticaj djeci. Ali zbroj ocjena ne bi smio biti niti jedan od uvjeta za upis u srednju školu već isključivo stečeno znanje koje bi se provjeravalo nekakvim državnim ispitom po završetku osnovne škole