Pijani milijarderi

Sanaderova Vučevica - najneisplativiji izlaz na Dalmatini

vučevica
Foto: VL
1/3
11.07.2010.
u 23:45

Šest blagajnika na izlazu prema selu odbjeglog premijera efektivno radi pet minuta u smjeni za 6000 kuna

Naplatne kućice Vučevica s kojih se silazi s Dalmatine prema Dugobabama, rodnom selu pokojnog oca bivšeg premijera Ive Sanadera, zasigurno su najneisplativija naplatna postaja Hrvatskih autocesta!

Najmanji promet

Kroz njih je, prema podacima HAC-a, u prvih šest mjeseci ove godine prošlo tek 14.222 automobila. Najmanji je promet bio u mjesecu siječnju kad je na tom silazu s autoceste Zagreb-Split prošlo tek 1828 vozila, odnosno dnevno tek 61 vozilo.

I kada je prije pet godina otvoren taj čvor, čule su se optužbe da se novac poreznih obveznika (oko 80 milijuna kuna) uzaludno troši samo kako bi rodno selo Sanaderovih bilo spojeno s autocestom. Računica je i sada jasna kada europske banke odobravanje kredita HAC-u uvjetuju izdvajanjem naplate i održavanja u dvije zasebne tvrtke, odnosno ukidanjem radnih mjesta blagajnika na onim naplatnim kućicama gdje je njihov rad skuplji od ostvarenog prometa te uvođenje naplate cestarine karticama, ENC-om itd.

Na naplatnim kućicama Vučevica ukupno radi šest blagajnika u tri smjene. U smjeni radi po dvoje ljudi, prosječni promet po smjeni je pak 20 vozila i ako se uzme da je za naplatu cestarine za toliko vozila potrebno oko 10 minuta rada, ispada da svaki blagajnik dnevno efektivno radi tek pet minuta! Budući da je riječ o izračunu prosječnog prometa, minimalni podaci su još gori jer, kako doznajemo, ima smjena u kojima prođe tek tri do šest vozila.

Drugo i treće mjesto po neisplativosti zauzimaju naplatne kućice Spačva, na autocesti Zagreb-Lipovac, te Komin, na autocesti Zagreb-Goričan na kojima također radi šest blagajnika u tri smjene. Kroz Spačvu je pak u šest mjeseci ove godine prošlo ukupno 33.257 vozila, najmanje ih je bilo u siječnju, tek 4832 vozila.

Jeftini politički bodovi

Komin u šest mjeseci bilježi 67.479 vozila, odnosno 8613 u siječnju. Tako je kroz Spačvu u siječnju dnevno prošlo 161 vozilo, odnosno 54 automobila po smjeni za što je potrebno 27 minuta rada, odnosno 13,5 po blagajniku. Kroz Komin je dnevno u siječnju prošlo 288 automobila, odnosno 96 po smjeni što je 48 potrebnih minuta za naplatu cestarine, odnosno 24 minute po blagajniku.

Ovo su tek najdrastičniji primjeri i sigurno je da na autocestama ima još naplatnih kućica na kojima bi naplata cestarine karticama bila isplativija od plaćanja rada blagajnicima zbog maloga dnevnog prometa automobila. Ta je situacija i jasan pokazatelj kako su se olako donosile odluke o gradnji neisplativih dionica i prikupljali jeftini politički bodovi.

Komentara 59

ST
standup
01:22 12.07.2010.

odusevljavaju me ovi \"po direkti\" politicki clanci u VL,....by the way...-da nije bilo Sanadera nebi bilo ni ceste ni autoputa (kojega svi stranci Hvale !!)...!!

Avatar neugodan
neugodan
08:48 12.07.2010.

zivim za dan kada ce tog Sanadera neko isprebijat!!!!!!!!!!!!!!!!

SM
SMITSMIT
17:43 13.07.2010.

NENAD JERGOVIĆ I MILJENKO PUHOVSKI bi trebali dobiti svoje izlaze iz i sa auto -puta stvarnosti....

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije