Zrakoplov MIG-21, dvosjed, srušio se jučer tijekom trenažnog leta na širem području Slatine u Virovitičko-podravskoj županiji, a piloti su se spasili katapultiranjem nakon što je došlo do kvara na motoru borbenog zrakoplova. Umirovljeni pilot HRZ-a Ivan Selak kazao je u HTV-ovu Studiju 4 da će biti lako utvrditi uzrok pada zrakoplova jer je ostao cijeli njegov rep gdje se nalazi crna kutija.
Napomenuo je kako se avioni ne ruše zbog starosti, već zato što su u tom trenutku bili tehnički neispravni ili je došlo do pogreške pilota. Potvrdio je i da raspolaže informacijom da je bilo tehničkih problema na motoru zrakoplova.
Stajališta je da su donijeli pravilnu odluku kada su utvrdili da se ne može nastaviti let zrakoplovom pa su ga napustili katapultiranjem.
"Smatram da će istraga u budućnosti otkriti što je uzrok tih problema. Mislim da će biti relativno lako utvrditi uzroke zato što je ostao čitav rep zrakoplova, a u njemu se nalazi crna kutija koja registrira sve parametre leta i rada motora. Osim toga, imamo i žive pilote kao svjedoke. Mislim da neće biti problem utvrditi uzroke nastanka tehničkih problema na avionu", dodao je.
"Koliko sam čuo, u jednom trenutku javili su da imaju problema s avionom, a onda su poslije javili da napuštaju avion katapultiranjem. Dakle imali su vremena da se pripreme za katapultiranje", rekao je.
"Katapultiranje je jednostavna operacija. Ne smije biti komplicirana jer je čovjek u tim stresnim trenucima sklon pogreškama, kazao je Selak te napomenuo da su svi piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva uvježbani za ovakve akcije.
Podsjećamo, Selak je u utorak popodne komentirao pad zrakoplova MiG-21 u studiju Večernjeg lista. U tom trenutku nije bilo mnogo informacija o samom padu zrakoplova, ali s obzirom na njegovo iskustvo i znanje, Selak je komentirao kako je do toga moglo doći i koliko su česte te nesreće.
"One su u Hrvatskoj, ali i u svijetu, izrazito rijetke. MIG-ovima upravljaju obučeni profesionalci i tu se radi o sofisticiranoj tehnologiji i načinima upravljanja. Najteža nesreća dogodila se na našim prostorima prije nekoliko desetljeća kad su se dva MIG-a sudarila u zraku pa su i tada oba pilota aktivirala sustav za katapultiranje. Raznih nesreća bilo je i u Domovinskom ratu, ali to su posve drukčije, ratne okolnosti koje nisu usporedive s nesrećama u mirnodopskim uvjetima", kazao je.
Na pitanje novinarke je li MiG-21 bio ispravan prije nego što poletio, kazao je: "Naravno da jest. To jamčim svojim imenom, iskustvom i inženjerskim zvanjem. Nitko nikada, ali nitko nikada ni u jednoj zemlji neće aktivirati ratni zrakoplov bez provedenog servisa i činjenice da je sve ispravno i funkcionalno. Ovdje je riječ o greški motora koja se pilotima na tabli aktivirala, oni su slijedili pravila i napustili zrakoplov izvan naseljenog mjesta. Odradili su to udžbenički. Mi sada možemo ustvrditi da je naša flota MIG-ova generalno stara, ali ovaj MIG sigurno je bio ispravan prije polijetanja", ustvrdio je.
VIDEO: Vučić čestitao Hrvatima na pobjedi protiv Japana
Mister Neizbježni. Kaj mi nemamo niti jednog drugog umirovljenog pilota osim njega. Čovjek iz paštete iskače.