– Nitko nam ništa ne govori, na posao nas se ne zove, a kada smo jutros došle u Zadar, nisu nas pustili preko porte, kažu radnice zadarske Adrije, koje su na posao svakodnevno putovale iz Knina. Od kolega su doznale da su u firmi postale prekobrojne, plaće za kolovoz, rujan i listopad nisu dobile, kao ni službenu potvrdu glasina da uprava na radnice iz Benkovca i Knina više ne računa. Umjesto njih, navodno, na posao dolaze žene iz Stankovaca, inače zaposlenice Ostree, koja je također u vlasništvu Nevena Badurine, poduzetnika koji je prije nepunih mjesec dana s Jadrankom Lisicom u petogodišnji najam uzeo zadarsku tvornicu kojoj je prijetio stečaj.
– Nemamo mi ništa protiv tih žena, neka rade, ali zašto se uzimaju novi radnici pored nas živih. Pa zar smo nakon godina rada i plaće od 2500 kuna zaslužile da nas se ovako tretira i bez riječi baci na ulicu, pitaju se radnice iz Knina koje su, da bi danas došle u Zadar, unajmile autobus Čazmatransa. Cijeli dan stajale su pred tvornicom pokušavajući stupiti u kontakt s nekim iz uprave, ali bezuspješno.
Putni troškovi preveliko opterećenje
U kratkoj telefonskoj izjavi za medije, koju smo uspjeli dobiti tek kad smo napustili tvornički krug, Badurina je rekao da novi vlasnici ne žele da Adrija završi u stečaju te da su putni troškovi za radnice iz Knina i Benkovca preveliko financijsko opterećenje, a Ivica Blažević, regionalni povjerenik Sindikata zaposlenika u poljoprivredi, duhanskoj i prehrambenoj industriji, upozorava da su novi vlasnici zaboravili što su potpisali.
– Gospoda ne žele shvatiti da su se prilikom potpisivanja sporazuma o najmu obvezali zadržati sve radnike. Naslijedili su od bivše uprave i radnike, i obveze, i dugove, i sve ugovore utemeljene na Zakonu o radu, kaže i dodaje da je sutra posljednji rok za isplatu zaostale tri plaće. Ne bude li se poštovao taj dogovor sklopljen prošlog tjedna, Blažević najavljuje podizanje kaznenih prijava protiv Badurine i Lisice, ali i poziva zadarsku inspekciju rada i ministra Miranda Mrsića da se pozabave kršenjem radničkih prava u Adriji.
>>Sindikat hrvatskih željezničara protiv stečaja Remonta