Sindikat hrvatskih željezničara (SHŽ) upozorio je u ponedjeljak premijera Andreja Plenkovića i resornog ministra Olega Butkovića da u postupku izdvajanja Pružnih građevina iz HŽ Infrastrukture nije riješeno niz pitanja u vezi dugova, zbrinjavanja radnika i obnove mehanizacije.
Kao odgovorni socijalni partner i većinski sindikat u društvu Pružne građevine ne možemo mirno gledati da se nečinjenjem odgovornih najveća građevinska tvrtka u Hrvatskoj sa 1400 radnika odvodi u propast, poručuje SHŽ u priopćenju.
Najavljuju da će organizirati industrijske akcije i prosvjede ako se odmah ne pristupi rješavanju problema kod izdvajanja Pružnih građevina d.o.o. iz vlasništva HŽ Infrastrukture i njezina prenošenja u vlasništvo Centra za restrukturiranje i prodaju (CERP).
SHŽ pritom proziva direktora HŽ Infrastrukture Ivana Kršića jer se pripreme ne obavljaju prema planu.
Iznos planiran za održavanje pruga u razdoblju od četiri godine smanjen je s milijardu kuna na 460 milijuna kuna, zbog čega će nastaviti propadati pruga, a propast će, kažu, i Pružne građevine.
Tvrde da Pružne građevine neće moći plaćati najam za korištenje nekretnina koje pripadaju HŽ-u, kao što neće moći financirati ni restrukturiranje i zbrinjavanje radnika.
Realna opasnost od blokada i stečaja
Pružne građevine u vlasništvu CERP-a neće moći financirati obnovu mehanizacije, niti će banke tvrtki odobriti kreditiranje. Zato je neophodno sada, u ovom statusu, pronaći način da se mehanizacija obnovi, poručuje sindikat.
Upozoravaju da Pružne građevine dobavljačima duguju oko 50 milijuna kuna, pa postoji realna opasnost da vjerovnici prije ili odmah po njihovu izdvajanju u CERP posegnu za blokadama i tvrtku odvedu u stečaj.
Naime, dobavljači su dosad imali povjerenja i bili strpljivi u naplati potraživanja, jer su iskustveno znali da će od tvrtke u vlasništvu HŽ Infrastrukture naplatiti potraživanje.
Vlasništvo CERP-a nad Pružnim građevinama dovodi ih u sasvim novu poziciju neizvjesnosti pa je razumno očekivati da će posegnuti za blokadama.
Da bi se to izbjeglo, dugove treba preuzeti HŽ Infrastruktura ili da se Pružnim građevinama izda kreditno jamstvo, kako bi prije izdvajanja isplatile vjerovnike, ističe SŽH.
VIDEO Vozio s 4,5 promila i ostao bez vozačke dozvole, nekoliko sati kasnije vratio se za upravljač
HŽ je komunjarski dinosaur koji nikako da krepa. Željeznicu, tu vreču bez dna treba privatizirati, pa će 90 % pruga nestati a sa njima i armija HŽ parazita. Biti će nam jeftinije svkog putnika voziti taksijem nego gledati kao prazni vlakovi prometuju