Stručnjaci su iznijeli nekoliko teorija zašto je podmornica Titan možda implodirala. Naime, nekoliko poteza osmišljenih da smanje troškove i istraživanje mora učine profitabilnijim možda su imali katastrofalne posljedice. Među njima, navode se način prijevoza podmornice, njezin oblik, kao i materijalni od kojih je napravljena. Podsjetimo, podmornica Titan implodirala je na putu prema olupini Titanica, a pet članova posade izgubilo je život.
Titan vukli preko burnog mora
Američka istraživačka podmornica Alvin transportira se do mjesta za ronjenje na palubi matičnog broda koji ima veliku dizalicu kojom ju postavlja u ocean. Titan nije imao namjenski matični brod, a kako bi se smanjili troškovi, na kobni zaron odvukao ga je manji unajmljeni brod, Polar Prince, navodi Daily Mail.
VIDEO Teta mladića (19) koji je poginuo u podmornici: 'Bio je prestravljen. Nije htio ići, ali je udovoljio ocu'
Polar Prince bio je manji i stariji od brodova koje je OceanGate koristio prethodnih godina. Brod je vukao Titan preko otvorenog mora na vrhu platforme koja je korištena za potapanje podmornice. Upitan postoji li opasnost od oštećenja pri tegljenju Titana, glasnogovornik tvrtke rekao je: "OceanGate u ovom trenutku ne može pružiti nikakve dodatne informacije".
Drugačiji dizajn
U dubinama oceana, sfera je optimalan oblik za otpornost na pritiske s obzirom na to da je on jednako raspoređen po trupu. Tog je oblika i već spomenuti Alvin, poznata istraživačka podmornica. Njegova loša strana jest što ima skučen kapacitet, odnosno može odvesti samo tri osobe na dno oceana.
Put do olupine Titanica naplaćivao se oko 250.000 dolara po putniku, a s prostranijim oblikom koji je Titan imao, moglo se na isto putovanje prevesti više ljudi.
VEZANI ČLANCI:
Osjetljiviji trup od karbonskih vlakana
Jedna od glavnih inovacija u Titanu bila je upotreba karbonskih vlakana za veći dio trupa, što je jeftinije i lakše od titana. OceanGate je na svojoj web stranici promovirao Titanovu konstrukciju od karbonskih vlakana i krajevima od titana kao "lakšu i učinkovitiju za mobilizaciju od drugih podmornica za duboko ronjenje".
Materijal je znatno smanjio Titanovu težinu, u usporedbi s Alvinom. Taj je izbor materijala iznenadio stručnjake s obzirom na to da vrsta materijala utječe na sposobnost otpornosti na različite sile.
VEZANI ČLANCI:
Rizik zbog korištenja raznih materijala
Dakle, dizajn Titana zahtijevao je pričvršćivanje različitih materijala. Stručnjaci ističu da održavanje nepropusnosti između njih može biti izazovno s obzirom na to da različiti materijali mijenjaju oblik različitim brzinama pod pritiskom. Alfred S. McLaren, umirovljeni podmorničar, objasnio je da različiti materijali u trupu Titana "imaju različite koeficijente širenja i kompresije, a to djeluje protiv održavanja vodonepropusne veze".
Stručnjaci su također doveli u pitanje to što je OceanGate odbio tražiti vanjsko testiranje i certifikaciju za Titan. Naime, stručnjaci pojašnjavaju kako je traženje vanjske ekspertize standardna procedura do koje dolazi kako bi se osiguralo da su plovila u skladu s najvišim industrijskim standardima. U objavi 2019. godine, OceanGate je kritizirao certificiranje kao proces koji oduzima puno vremena i guši inovacije.
Nemoguće da se nesreća dogodila zbog smanjenja troškova, eno naš dragi i mili Andrej Plenković smanjuje ovim jadnim robovima plaće, i evo nema nikakve nesreće. Svi su sretni zbog tako malih plaća i najave smanjenja plaća.