Nakon višegodišnjih najava i mahom neuspjelih pokušaja, osjetljivo rasterećenje od dosadna i u životu nekorisna gradiva dočekat će osnovce u rujnu. Novim nastavnim planom, temeljenim na Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu (oko kojeg su i stručnjaci bili podijeljeni) djeca su pošteđena kratkoročnog memoriranja godina, imena i formula koje mnogima od njih u životu neće ništa značiti i pamćenja, primjerice, pojedinih skupina mišića u dobi kad teško mogu nabrojiti i osnovne ljudske organe.
Učenicima nove škole neće, što je možda najvažnije za njihovo buduće obrazovanje, prisilno čitanje različitih, arhaičnih i teško razumljivih lektirnih naslova zgaditi knjigu samu. Udžbenici, ma kakvi oni bili, više ne bi trebali biti osnovni izvor znanja, nego samo pomoćno sredstvo u kojem će učenik pronaći dopunu onog što je na nastavi već naučio gledajući, prateći, proučavajući, skupljajući, čitajući, eksperimentirajući, razgovarajući i zaključujući...
Takvo, zorno stečeno znanje, neće se pogubiti u hrpi nepotrebnih, ovlaš usvojenih informacija kao dosad, a trebalo bi, uvjereni su kreatori novog pristupa, potrajati cijeloga života. Ipak, pitanje je kako će sve biti provedeno jer opasnost "proklizavanja" u drugu krajnost uvijek postoji. Skepticima, koji su zabrinuti hoće li djeca biti zakinuta za neke važne spoznaje, autori nove škole odgovaraju važno ih je naučiti kako učiti. Kad to svladaju, znat će gdje i kako pronaći ono što im u životu, radu, učenju ili usavršavanju treba.