'Ta ljubav seže još u djetinjstvo'

Slavonac ima pet Renault petica: 'Skupljam ih i dalje, nema stajanja!'

Oldtimer klub Brod domacin je 19. Medjunarodnih oldtimer susreta.
Foto: Ivica Galović/PIXSELL
1/16
03.06.2024.
u 00:05

Cindrić i njegova prva "petica" odmah su "kliknuli". Ubrzo je započela potraga koja traje i danas

Zaljubljenik u oldtimere Mario Cindrić toliko voli Renault peticu da ih je sakupio već pet komada, a tu ne namjerava stati. Inženjer elektrotehnike, član oldtimer kluba Stari sjaj iz Vinkovaca koji već 22 godine živi u Zagrebu, svoju je strast pronašao u kultnom automobilu koji, premda manje razvikan od popularne "četvorke", također ima svoj krug poklonika.

S jednim od svojih ljubimaca na četiri kotača Cindrić se pojavio na nedavno održanim 19 međunarodnim oldtimer susretima u Slavonskom Brodu. Riječ je o modelu iz 1989. godine. Stigao je kao jedini automobilist u ekipi motociklista.

Kaže da voli posjećivati susrete ljubitelja oldtimera. – Kao što članovi drugih klubova dolaze na naše susrete, tako i mi dolazimo k njima. Povezuje nas ljubav prema starim vozilima. Volimo podijeliti iskustva s kolegama, doznati što imaju, što su popravili, je li netko u međuvremenu kupio nešto novo. Tu doznamo i kako nešto popraviti ili unaprijediti na autu. To nas čini sretnima i zadovoljnima – govori Cindrić.

Renault 5 bio je među mlađima na susretima na kojima je bilo i modela proizvedenih u tridesetim i četrdesetim godinama prošlog stoljeća, premda ni njegov ljubimac sa svojih 35 godina na leđima nije više tako mlad. S obzirom na to da je riječ o vozilu modernijeg izgleda, malo tko bi mu dao tolike godine.

VEZANI ČLANCI:

Prva Cindrićeva "petica" proizvedena je 1990. godine. U tom trenutku trebao mu je auto u koji će sjesti i odmah ga voziti. Vozio ga je godinu dana i malo po malo počeo ga je šarmirati. Istražio je kakvih sve petica ima, izdvojio one koji mu se sviđaju i krenula je potraga koja traje i dan danas.

Postupio je pametno, pa je prvo osigurao garažni prostor gdje će držati automobile, a onda počeo kupovati. Iako se radi o starim, korozijom načetim modelima, ne želi ih držati na otvorenom da još brže propadnu.

– Samo jedan od pet auta nije u voznom stanju. Trulež ga je pojela pa sam ga prepolovio i od stražnjeg dijela napravio klupicu za sjedenje u dvorištu. Skupljat ću ih i dalje, nema stajanja! Najprije želim kupiti onu prvu verziju iz sedamdesetih, koja je nekima ljepša od ove modernije, a nakon toga planiram se okrenuti caddyjima – smije se Cindrić.

Zagrebački Slavonac svog je ljubimca pronašao u oglasniku, ali nije se usudio otići po njega s obzirom na to da je on iz Vinkovaca, a vozilo se nalazilo u dvjestotinjak kilometara udaljenoj Kutini. Zadužio je prijatelja koji je također zaljubljenik u petice da obavi kupnju umjesto njega.

Šest mjeseci trebalo mu je da nagovori bivšeg vlasnika da mu proda auto. Napokon je stigao u svibnju prošle godine. Ispostavilo se da je u jako dobrom stanju budući da je bio u Splitu gdje je klima dobra, nema hrđe i nema soli na cesti. Čim ga je dobio, rastavio ga je, kompletno restaurirao i sad već godinu dana uživa u njemu.

– Ljudi nekako više vole četvorke, ali vidim da u zadnje vrijeme mnogi vole kupiti i petice, osobito mladi. Renault 5 ima neku svoju udobnost. Mali je, pregledan i jednostavno me privlači. Ta ljubav seže još u djetinjstvo, prijatelji mojih roditelja također su ga imali i odmah mi se svidio – objašnjava Cindrić.

Oldtimer klub Brod domacin je 19. Medjunarodnih oldtimer susreta.
1/16

Neki kažu da pravi oldtimer mora imati svoju karizmu, status, povijest. Mario je htio kupiti stariji model, ali financijska situacija nije mu bila baš sjajna. Osim toga cijene starijih auta ako su u iole dobrom stanju su "paprene". Zaljubljenika u oldtimere nikada nije nedostajalo, ali riječ je o prilično skupom hobiju, osobito ako se ljubimac često kvari. – Možete kupiti automobil koji je u startu u lošijem stanju i onda pred sebe staviti zadatak da ga restaurirate. Drugi će, pak, kupiti gotovo vozilo koje je već spremno za vožnju. To dosta ovisi o osobi. Netko želi ući u projekt pa malo uprljati rukice, a netko će kupiti gotovo i voziti – nastavlja 40-godišnjak.

Kao i mnogi drugi automobili, i Renault 5 ima svoje klubove obožavatelja. Prvi je osnovan 10. prosinca 1971., a službeno predstavljanje imao je u siječnju 1972. Postao je najprodavaniji automobil u Francuskoj od 1972. do 1986., s ukupnom proizvodnjom većom od 5,5 milijuna tijekom 14 godina, što ga čini najpopularnijim automobilom u toj zemlji. Za dlaku je izmaknula nagrada za europski automobil godine 1973., koja je umjesto njemu dodijeljena Audiju 80.

FOTO Preko dva parkirna mjesta, na invalidsko ili nasred ceste: Evo kako se sve parkiraju Hrvati

Oldtimer klub Brod domacin je 19. Medjunarodnih oldtimer susreta.
1/20

Komentara 4

Avatar Modri Stipek
Modri Stipek
05:43 03.06.2024.

Sad neki kupi onaj kaj hrvatska pravi...

Avatar CUBE
CUBE
21:29 02.06.2024.

Momak prebaci se na Yugo, još ti plate da mu ga odvedeš

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije